דניאל קוגן, יועץ התקשורת האסטרטגי שהצטרף למטה המשפחות להחזרת החטופים בסוף חודש פברואר, לאחר עזיבת המייסד רונן צור, הודיע גם הוא על עזיבתו המפתיעה - פחות מחודש מאז הצטרף. גם מובילת צוות התקשורת הבינלאומית ליאת בל סומר עוזבת.
ימים בודדים לאחר כניסתו של קוגן לתפקיד, עזב את המטה גם המייסד הנוסף והדובר של המטה - חיים רובינשטיין, שטען כי עזיבתו קשורה בעיקר לעניינים אישיים ומשפחתיים. עם זאת, מאז שעזב מתבטא רובינשטיין לא מעט ברשתות החברתיות על צעדים שלתפיסתו על המשפחות והמטה בפרט לעשות כעת - רובן ביקורתיות יותר כלפי הממשלה, לעומת הרוח הממלכתית שמשדרים במטה לא פעם.
1 צפייה בגלריה
חיים רובינשטיין ורונן צור
חיים רובינשטיין ורונן צור
חיים רובינשטיין ורונן צור. כעת גם קוגן עוזב
(צילום: מוטי קמחי)
עם הגעתו של קוגן למטה, עלה חשש כי הוא ינסה להטות אותו לכיוון מסוים, ואף היו שטענו כי הגעתו היא "חלק מניסיון השתלטות פוליטי של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו על המטה". בשל כהונתו הקצרה, לא ניתן לומר או לבחון את מדיניותו, שכן בשבועות הבודדים שבהם מילא את תפקיד לא נרשמו צעדים חדשים או חריגים על ידי המשפחות.
על רקע העזיבות המרובות עולה בציבור השאלה, האם המטה שהוקם ב-8 באוקטובר מתפרק? גורמים הפעילים במטה, כמו גם המשפחות, הבהירו: "המטה יתפרק כשהחטוף האחרון יחזור". לדבריהם, "העניין הוא אינו פוליטי, והצהוב היחיד שצריך לעסוק בו הוא הצהוב בסמל להשבת החטופים".
מהמטה נמסר בתגובה: "מטה המשפחות מודה לדניאל קוגן על תרומתו למשפחות החטופים. דניאל הצטרף לצוות הדוברות ועזר תקשורתית לתקופה קצרה. המטה עדיין מנוהל על ידי משפחות החטופים ומטרת כולם לא השתנתה - החזרת כל החטופים! הדרך היחידה לפרק את המטה הייתה ותישאר רק כשכולם יחזרו 🎗️".