מאז מתקפת הטרור של 7 באוקטובר היה רביד כץ נעדר, אבל אתמול (יום ב'), יותר משבעה שבועות אחרי, קיבלו בני משפחתו את הבשורה המרה: הוא נרצח. רביד, בן 51 במותו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים - שחר, שירה ועלמה הקטנה, בת חצי שנה בלבד - ואת בת זוגו רויטל. גופתו מוחזקת ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
רביד כץ
רביד כץ
רביד כץ ז"ל. "אבא מדהים, איש ארץ ישראל היפה"
"הוא היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה, אבא מדהים. נזכור אותך לעד", ספדו לו בני משפחתו. במטה משפחות החטופים והנעדרים מסרו כי כאיש חינוך רביד "עבד שנים עם נוער על כל גווניו, החל מתנועות נוער ועד נוער בסיכון. אוהב אדם ואיש שלום".
רביד הוא אחיה של דורון כץ-אשר, שבאותה שבת שחורה ביקרה את אמה אפרת בביתה בניר עוז. אפרת (שלא הייתה אמו של רביד) נרצחה, ודורון נחטפה לעזה עם שתי בנותיה הקטנות, אביב ורז, ושוחררה עמן בפעימה הראשונה במסגרת העסקה עם חמאס. בן זוגה של אפרת, גדי מוזס, נחטף עמן ונותר בשבי.
2 צפייה בגלריה
דורון, רז ואביב מתאחדות עם אבא יוני אשר בבית החולים שניידר
דורון, רז ואביב מתאחדות עם אבא יוני אשר בבית החולים שניידר
דורון כץ-אשר ובנותיה רז ואביב מתאחדות עם האבא יוני, אחרי שחרורן בסוף השבוע
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
אחות נוספת של רביד, ליאור כץ-נתנזון, סיפרה בעבר ל-ynet על אחיה הגדול: "הוא בשלן, ציוני גדול שאוהב את המדינה - ויש לו שני ילדים גדולים, שלמזלנו היו אצל אמא שלהם בשבת ההיא ולא בניר עוז".
בני משפחה וחברים הגיעו למושב עולש שבשרון, שבו יושבת שבעה משפחת כץ. מאי אסרף, אחייניתו של רביד, סיפרה: "רביד לימד אותי לא לפחד מעבודה קשה, ולדעת שבלעדיה לא עושים דברים גדולים, והוא לימד אותי שערכים גדולים מהקשיים האישיים שלי".
אסרף הוסיפה: "אני כאובה וכועסת שהפקירו אותנו. רביד, אני כועסת את כעסך כי אני יודעת כמה היית מתחרפן לשמוע מה קרה לנו. רבידי, בלעדייך חיי היו נראים אחרת. אתה לא דוד על הנייר, אתה דוד של תכלס. אוהבת ולא מצליחה לדמיין איך ממשיכים. תודה על הכל".
ניסן אשר, אביו של יוני שאשתו דורון (אחות למחצה של רביד כץ) ובנותיו רז ואביב חזרו מהשבי בעזה, הגיע גם הוא לבקר את משפחת כץ. הוא אמר כי "התחושה היא קשה, המצב של דורון מורכב. הבשורה קשה".