רינה דניב, בת 66 מחולון, נרצחה בפיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר (ראשון) בעיר - בעת שצעדה בפארק יחד עם בעלה שמעון, בן 69, שנפצע באורח קשה. "נכנסו להודיע לו עכשיו עליה, הוא כל הזמן שאל איפה היא. הוא ראה אותה נופלת", סיפרה אחותו רונית ששון בבית החולים וולפסון.
2 צפייה בגלריה
רינה דניב ז"ל הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב ז"ל הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
רינה דניב ז"ל, הנרצחת מפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: באדיבות המשפחה )
אחותו של שמעון שנפצע קשה בפיגוע בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר )

"רינה הייתה מתנדבת בהמון עמותות, אישה שנותנת מעצמה. המון מכירים אותה בחולון, יהיו הרבה שיהיו בהלם", הוסיפה. "מהרגע ששמעתי על האירוע ידעתי שאחי וגיסתי פה. התקשרתי ישר לבית החולים ואמרו לי שפינו את שמעון, על רינה לא נתנו לי פרטים".
רינה ושמעון נדקרו בפארק בעיר ונפצעו באורח קשה ואנוש, וצוות מד"א קבע את מותה של רינה כעבור זמן קצר. המחבל שביצע את הפיגוע התחיל את מסע הדקירות שלו בכניסה לחניון האוטובוסים ברחוב דן שומרון, שם הוא דקר את יעקב לברטוב שטייל במקום עם הכלב שלו ונפצע באורח בינוני. אחרי שדקר את בני הזוג נמלט לכיוון המדרכה מחוץ לפארק, לכיוון רחוב משה דיין, ובתחנת אוטובוס סמוכה דקר קשיש כבן 80 שנפצע באורח אנוש - ומותו נקבע בהמשך בבית החולים וולפסון.
המחבל נוטרל בירי על-ידי שוטר, קצין מבצעים מתחנת חולון בדרגת פקד, שהיה ברכבו המשטרתי עם שוטר נוסף בנסיעה לתחנה. השניים הבחינו באירוע, חתרו למגע, ונטרלו את המחבל שפונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ricardo Moraes)
מסלול מסע הדקירות בחולון
יעקב לברטוב, שנפצע בפיגוע הדקירה בחולון
(צילום: יעל צ'כנובר, קובי קואנקס)

לברטוב, שנפצע כאמור בעת טיול עם כלבו, נפצע בכתף ימין ובבטן. הוא סיפר ל-ynet כי "המחבל יצא משטח פתוח לכיווני בהליכה, פשוט הלך עם פרצוף כועס. הוא הסתכל עליי. התקרבנו, כי הלכנו לכיוונים נגדיים, ופתאום הוא רץ לכיווני ותפס אותי. הרגשתי שהוא פגע לי בכתף. הצלחתי לברוח ממנו יחד עם הכלב שלי והגעתי לתחנה המרכזית של אגד, בחניון אגד. החזקתי עם היד את הכתף. הנהגים עזרו לי. אני התיישבתי על הספסל ומשם הם כבר המשיכו את הטיפול".
ד"ר אדם לי גולדשטיין, מנהל מחלקת הטראומה בבית חולים וולפסון אליו פונו הפצועים, אמר: "הבוקר הגיעו אלינו שלושה פצועים. אחד לצערי הגיע כבר בהחייאה, במצב אנוש. לצערנו הוא נפטר. עוד שניים, אחד קשה ואחד בינוני, יציבים עכשיו. כל האחים, האחיות, הרופאים, כולם עשו עבודה מושלמת להיות מוכנים ולתת את הטיפול הכי טוב שאפשר. גם טיפול נפשי. זה חשוב לא פחות ממשהו אחר.
"דיברתי עם בני המשפחות, כולם בלחץ וכולם בחרדות, אבל טוב שהם כאן. זה קשה לכולם, גם לצוות שלנו. כל הצוות, של המיון ושל הטראומה, זה קשה אבל עובדים כדי לוודא שכולם יהיו בסדר".
ד"ר קטיה דיין, מנהלת מחלקה כירורגית ב' בבית חולים וולפסון, סיפרה כי "בשעה עשרה לשמונה קיבלנו דיווח על פצועים, בעיקר מדקירות, שהם בדרך לבית החולים. פתחנו חדר הלם, קיבלנו שלושה פצועים קשה. אחד הגיע תחת פעולות החייאה, במצב אנוש, ולא הצלחנו להציל אותו. שני האחרים מאושפזים במחלקות הכירורגיות ומצבם טוב. אני צופה שהם ישתחררו בהקדם".