3 צפייה בגלריה
החייל ר'
החייל ר'
ר' (מימין) עם הוריה של רומי כהן שנספתה באסון
(צילום: דובר צה"ל)
אל הבקו"ם בתל השומר הגיע אתמול בבוקר (חמישי) ר' (21), כדי להתנדב לצה"ל. ר' הוא אחד מניצולי אסון נחל צפית שבמהלך האירוע הקשה תפס פיקוד והצליח להציל חיים. ביום המיוחד הזה ליוו אותו יעל ועופר כהן, הוריה של רומי ז"ל שנספתה באסון.
עוד באותו יום הם נפגשו שוב, הפעם בשעות הערב באזכרתה הרביעית במספר של רומי, שכן אתמול, לפי התאריך העברי צוינו בדיוק ארבע שנים לאסון נחל צפית בו מצאו את מותם תשע נערות ונער. "זה יום מאוד מורכב עבורי", אמר ר', שהתנדב ליחידת "עוקץ".
"בעבר רציתי להתגייס לשייטת", הוא מספר. "נכנסתי חזק לאימונים לקראת הגיבוש, ואז החלטתי ללכת למכינה קדם צבאית. התמיינתי למכינת בני ציון, ראיתי ששם כולם מצטיינים והישגיים ואני הגעתי ממציאות חיים אחרת; באתי מבית דתי, גדלתי בשטח, מגיל קטן אני רועה עם אבא שלי. רציתי שינוי והתקבלתי. עשינו כמה מפגשים ובגיבוש האחרון קרה השיטפון".
3 צפייה בגלריה
החייל ר'
החייל ר'
החייל ר'
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
עשרת הרוגי אסון נחל צפית
עשרת הרוגי אסון נחל צפית
הרוגי האסון
לר' עדיין קשה לדבר על היום ההוא, שבו נהרגו חבריו לגיבוש. ר' היה הגיבור של צפית, שבעוז ותושייה הצליח לתפקד ברגעי האסון. "הצלחתי להציל שלושה נערים", הוא אומר. "ההיכרות שלי עם השטח באה לביטוי בשיטפון". האירוע המטלטל גרם לר' לחשב מסלול מחדש. הגיוס לשייטת נשאר חלום רחוק, והוא עסק בעיקר בלשקם את עצמו. "מאז השיטפון עברתי שנים לא פשוטות ברמה הנפשית", הוא משתף, "עבדתי באילוף כלבים וזה עזר לי לרפא את הנקודה הזאת. בתוך העבודה עם הכלבים חזרתי לדרך. אני ממשיל את זה לעץ עם שורשים חזקים שכמה שלא יגזמו ויחתכו אותו, תמיד הוא ימשיך לטפס למעלה".
אל המשפחה של רומי הוא התחבר כבר בשבעה. "הגעתי לנחם אותם ולספר להם מה בדיוק קרה שם, כי הייתי היחיד שיכול, ונוצר בינינו חיבור חזק. הם אנשים מאוד מיוחדים והם תמכו בי בהתנדבות לצבא ובעוד כל כך הרבה רבדים. בשנה האחרונה הקשר התהדק ממש כמו הורים וילד". על כך שהם אלו שליוו אותו לבקו"ם אתמול אמר: "זה היה מיוחד מאוד, אין לי מילים לתאר את זה. מרגיש כמו תיקון שהשם עושה איתי. הייתה שמחה מהולה בעצב והתרגשות, ככה זה החיים".
כעת, עם הידע שלו באילוף כלבים, הוא עתיד לשרת בפלגת פסגה כמטפל כלבים. "כל השנה האחרונה אני עובד על העניין של להתנדב לצבא, עם אנשים טובים שרצו לעזור לי ובהם האלוף במיל' גרשון כהן וראש מדור מתנדבים רס"ן מאור כהן, ואני בהתרגשות גדולה מאוד לקראת זה".