פגישה חריגה של נשיא המדינה עם יו"ר עוצמה יהודית, יממה לפני ההשבעה הצפויה של הממשלה. בפגישה הבוקר (רביעי) של הנשיא יצחק הרצוג עם ח"כ איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי המיועד, קרא הרצוג לבן גביר להביא להרגעת הרוחות הסוערות.
בהודעת בית הנשיא נאמר כי הרצוג "הדגיש בפני בן גביר כי תפקידו ותפקיד כלל מרכיבי הקואליציה העתידית לפעול למען כלל חלקי העם וברוח מגילת העצמאות". הרצוג הפציר בבן גביר ובשותפיו הקואליציוניים "להיות קשובים ולהפנים את הביקורות הנשמעות סביב סעיף הגזענות, היחס לקבוצות השונות בחברה, ובעיקר לאלו הנוגעות לקהילת הלהט"ב והאוכלוסייה הערבית".
1 צפייה בגלריה
הרצוג ובן גביר בפגישתם
הרצוג ובן גביר בפגישתם
הרצוג ובן גביר בפגישתם

בן גביר סיפר להרצוג, לפי הודעת בית הנשיא, כי הוא שם בראש מעייניו לשרת את כל העם, לכהן כשר לביטחון הלאומי של כלל החברה הישראלית ולהביא לחיזוק תחושת הביטחון ברחובות של כולם.
יו"ר עוצמה יהודית הוסיף וסיפר כי הוא שוחח בימים האחרונים עם חבריו מהציונות הדתית, שקראו לביטול חוק האפליה, ואמר כי אין בכוונתם להדיר או לפגוע בציבורים כאלו או אחרים. לפי בית הנשיא, בן גביר הוסיף כי הוא קשוב לקולות הנשמעים מכלל חלקי העם ואמר כי הממשלה החדשה תפעל במדיניות לאומית רחבה למען כל חלקי החברה הישראלית.
הנשיא שוחח ביום ראשון עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו והביע בפניו דאגה מההצהרות והצעדים האחרונים הנוגעים בין השאר לקהילת הלהט"ב. ברקע הפניות שקיבל הרצוג מהעולם לגבי המתרחש בישראל, הוא פרסם הצהרה שבה כתב כי "מצב שבו אזרחיות ואזרחים בישראל חשים מאוימים חותר תחת ערכי היסוד הדמוקרטיים והמוסריים של ישראל". דבריו הגיעו, בין היתר, על רקע פרסום רשימות סימון הלהט"ב ב-ynet ו"ידיעות אחרונות".
הקלטת הנשיא הרצוג בחודש שעבר: "יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו"
(צילום: משה מזרחי)

במהלך סבב ההתייעצויות שקיים בבית הנשיא בחודש שעבר, לקראת הטלת המנדט להקמת הממשלה, נשמע הרצוג אומר לנציגי סיעת ש"ס, מבלי שידע שהדברים מוקלטים וברמיזה לשר המיועד בן גביר, כי "יש נושא אחד שלא אמרתי, כי אני לא רוצה להלבין אף אחד, אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. אני גם אמרתי לו את זה. בינינו, זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. יש לכם אחריות לדבר".
למחרת הגיע בן גביר להתייעצות בבית הנשיא, שם סיפר לו הרצוג על תדמיתו של השר לביטחון לאומי המיועד "שמעוררת דאגה בהרבה מקומות לגבי היחס לערבים ומוסלמים במדינתנו, באזור כולנו". במהלך השיחה אמר הנשיא לבן גביר כי "בסוף יש מדינה לנהל, היא יהודית-דמוקרטית, שוויונית ומאמינה גם בזכויות אדם ואזרח וגם רואה אחריות כלפי יהדות התפוצות ששואלת אותי על בן גביר".
בן גביר השיב לו: "אני לא גזען, אתה יודע את זה מצוין. אני אוהב את העם שלי ורוצה שיהיה טוב לערבים באום אל-פחם ובנצרת ושיהיה סדר. כשאין סדר שם - גם אין סדר אצלנו. אני לא מכליל את כל הערבים. פגשתי באילת תלמידי תיכון מנצרת, אחד אחרי השנייה 'בן גביר בוא סלפי'. אחד מהם אמר לי 'אנחנו רוצים שיהיה סדר גם אצלנו'".