שירות הביטחון הכללי (שב"כ) חשף שורה של פריטים מתוך מוזיאון פרטי הריגול ההיסטוריים שלו, שמעולם לא נחשפו לציבור. זאת, במסגרת חידת מודיעין שפרסם במטרה לגייס אנשים חדשים לארגון. בחידה שפורסמה בחשבון הפייסבוק של השב"כ נדרשו הגולשים למצוא את ההבדלים בין שתי תמונות אותנטיות ודומות למראה שבהן מוצגים אותם פרטי ארכיון אמיתיים, שלקוחים מאירועים היסטוריים ולא היו מביישים סרטי ביון הוליוודיים.
2 צפייה בגלריה
השב"כ חשף לראשונה פריטים ממוזיאון פרטי הריגול ההיסטוריים שלו
השב"כ חשף לראשונה פריטים ממוזיאון פרטי הריגול ההיסטוריים שלו
אלפי בני אדם נחשפו לחידת המודיעין. מאות ניסו לענות, אך רק בודדים הצליחו. חידת השב"כ
(צילום: שב"כ)
התמונה פורסמה עם הקדמה קצרצרה: "במקצוע שלנו, כדי לראות את התמונה הגדולה, חייבים להיות טובים בפרטים הקטנים...". עד כה נחשפו לחידת המודיעין אלפי בני אדם, רובם מישראל. מאות ניסו לענות עליה, אך רק בודדים הצליחו.
בין היתר מוצגים בצילום מכשיר הפוליגרף הראשון בשב"כ, סרטי צילום לאשגרים ממוזערים (מסרים והוראות שמוברחים או מועברים באופן חשאי או מוצפן) ואבני דמה ששימשו את גורמי המודיעין המזרח-אירופיים להעברת מסרים כתובים. בנוסף מוצג בתמונה מכתב בכתב סתרים מפוענח שנשלח בדואר רגיל על ידי המודיעין המצרי לסוכן כפול, שהופעל על ידי המודיעין הישראלי, וכן מתקן זעיר ומתקפל לצילום מסמכים בצורת סרט מדידה.
בנוסף נחשפו בתמונות סליקים לצופן חד פעמי במצת שולחני, שנמסרו על ידי שירותי מודיעין סובייטי לסוכניהם בארץ; מצלמה מוסלקת בקופסת גפרורים, שהייתה בשימוש יחידת המבצעים; סליק לרימון יד בתוך קופסת נס-קפה, ששימש להברחת רימוני יד לשיירות צה"ל; ערכת צילום מתקפלת שנבנתה על ידי יחידה בשב"כ לשימוש מבצעי; נאום ממוסגר של מנהיג ברית המועצות ניקיטה חרושצ'וב; תיק אייכמן עם כל המסמכים המקוריים; קופסת שוקולד שבתוכה הוסלק דרכון אשר נתפס ברשות מרגל; קופסת שש-בש שהיא שריד מאסון צור.
2 צפייה בגלריה
"מצא את ההבדלים", גרסת השב"כ
"מצא את ההבדלים", גרסת השב"כ
"מצא את ההבדלים", גרסת השב"כ
החידה גררה תגובות משעשעות מהגולשים בפייסבוק. "מצאתי 32 הבדלים וקצה חוט לגבי זהות הרוצח של ארלוזורוב... דברו איתי בפרטי אם צריכים עזרה בעוד פענוחים", כתב אחד העוקבים. "נ.ב - יש גם קישור למשחקי סודוקו/תשבצי הגיון וכו' או רק מצא את ההבדלים?". מגיבה אחרת כתבה: "אל תגידו לי שאלו המבחנים שאתם עושים לשב"כ. אם כך, אני צריכה להיות ראש השב"כ".
גולש נוסף הגיב לשב"כ: "יש לכם גם את הציור השבועי לילד?", ואדם אחר הוסיף: "יש דגל פלסטין על התעודה כשבפועל אין מדינה כזאת".