התיעוד שחושף: הישראלים הגיעו רעולי פנים וחמושים לאדמה פלסטינית פרטית

במשטרת מחוז ש"י נמשכת חקירת הקטטה שהתרחש סמוך לכפר א-טוואני בהר חברון לפני שלושה ימים (שני), במהלכה נפצע רועה צאן יהודי באורח קשה ופונה לבית החולים. מעצרו של הפלסטיני חאפז אל-הורייני, שחשוד שהכה אותו בטורייה, הוארך עד יום שני. במשטרה מעריכים כי הרקע לאירוע פלילי ולא לאומני ומתכוונים לגבות עדות גם מהפצוע הישראלי לאחר שיתאושש מפציעתו.
תיעוד חדש מהאירוע חושף כי הישראלי, שמשפחתו טענה כי בוצע בו "לינץ'", הגיע רעול פנים אל אדמה חקלאית פלסטינית חמוש במוט ברזל, ויחד איתו הגיע ישראלי נוסף חמוש בנשק מסוג M-16.
3 צפייה בגלריה
לינץ' שלא היה בין קבוצת מתנחלים וחקלאים פלסטינים
לינץ' שלא היה בין קבוצת מתנחלים וחקלאים פלסטינים
הישראלים שהותקפו הגיעו לאדמה פלסטינית פרטית
3 צפייה בגלריה
הצעיר שנפצע
הצעיר שנפצע
הגיע חמוש במוט ברזל ונשק לאדמה פרטית. הפצוע איתמר כהן
(צילום: מועצה אזורית הר חברון)
מתוך החקירה עולה כי שני יהודים, בהם גם הפצוע איתמר כהן, חשודים שהגיעו לחלקת אדמה שנמצאת בבעלות פלסטינית פרטית ושם התפתח עימות בינם לבין פלסטינים בודדים שהיו בחלקה, ולא "כ-30 פלסטינים" כפי שטען גורם ביטחוני לאחר האירוע.
בתיעוד שהופץ מהאירוע נראה כי כהן הגיע מאזור ההתנחלות הסמוכה, הוא התקרב יחד עם הישראלי הנוסף לחקלאים הפלסטינים ובין הצדדים התפתח העימות. במהלך העימות נראה אחד הפלסטינים נחבל בידיו, ואז כהן נפל לרצפה לאחר שהוכה. שניות לאחר מכן כהן הצליח לקום, אך אז ככל הנראה חטף מכה נוספת שגרמה לפציעתו הקשה. במהלך האירוע הישראלי השני, שהיה עם נשק, ירה באוויר.
3 צפייה בגלריה
יהושפט ואיילה כהן הוריו של איתמר כהן שהותקף בדרום הר חברון
יהושפט ואיילה כהן הוריו של איתמר כהן שהותקף בדרום הר חברון
הוריו של איתמר כהן: "הוא עבר לינץ'"
(צילום: רועי עידן)
במצ"ח פתחו בחקירת האירוע וכוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו את אל-הורייני, פלסטיני תושב האזור, בחשד לגרימת חבלה חמורה. אל-הורייני הוצא מאמבולנס של הסהר האדום, לאחר שצמיגיו נוקבו, והועבר לידי הצבא. בנו, סמי, אמר היום ל-ynet כי הוא בהלם. "גם מתנחלים ניסו להרוג את אבא שלי וגם הוא עצור בתנאים קשים. הם הגיעו מוכנים עם נשק ומוט ברזל, ושברו את שתי ידיו של אבי. הוא במצב נפשי קשה", אמר. הוא אף טען כי אין זו הפעם הראשונה ששני המתנחלים הגיעו לחלקת האדמה.
עורכת הדין ריהאם נסרה, שמייצגת את החקלאי חאפז אל-הורייני, מסרה בתגובה: "תיעוד מצולם של האירוע - מתחילתו ועד סופו - הועבר למשטרה שלשום. כל מי שצופה בו מבין מיד שהחקלאי הפלסטיני נמצא בסכנת חיים אמיתית ומוחשית. למרות זאת, בית המשפט הצבאי האריך בחמישה ימים את מעצרו והדיון בערר הדחוף שהגשנו נקבע רק לעוד שלושה ימים. זאת, בזמן שלמרות שזהות המתנחלים התוקפים ידועה - הם לא נחקרו ולא נעצרו".