1 צפייה בגלריה
נהוראי שלום ז"ל
נהוראי שלום ז"ל
נהוראי שלום וזירת התאונה
(צילום: דוברות צוות הצלה)
נהוראי שלום (21), תלמיד ישיבת נר ישראל שבאלעד, נהרג אמש (יום ראשון) בתאונת דרכים בכביש 1 באזור ירושלים. שלום נרשם לאחרונה לקורס של מד"א באלעד, וחבריו מספרים שעשה זאת מכיוון שרצה להציל חיים בתור חובש. "הוא היה בחור בעל מידות טובות, איש חסד, חייכן ובעל לב זהב", אמרו. "אדם אכפתי שתמיד שמח לעזור לשני. הוא היה פעיל מאוד".
החברים סיפרו כי שלום היה מומחה בכתיבת סת"ם, ונחשב לסופר עם כתב מיוחד מאוד. שלום היה בנו של רבי ישראל שלום, מחשובי האברכים ביישוב רכסים ומרבני בית המדרש מאורות, שחיבר ספרים חשובים בהלכה. אמו, מירב, היא גננת ביישוב.
שלום למד בין היתר בישיבה לצעירים בטבריה, ובהמשך בישיבת רכסים, ישיבת טירת הכרמל וישיבת נר ישראל שבאלעד.
אמש, כשהיה בדרכו לירושלים, הרכב שבו נסע התנגש בחלק האחורי של משאית סמוך למחלף שער הגיא, בעלייה לכיוון שורש. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו אנוש, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א מעט לפני השעה 22:00. פראמדיק מד"א דרור עיני וחובש מד"א בני יוזף סיפרו: "ראינו רכב פרטי לכוד מתחת לחלקה האחורי של משאית שהייתה בנתיב נסיעה. נהג הרכב היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלת ראש קשה. תוך חילוצו מהרכב הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול כשמצבו אנוש".
אביחי לוי מירושלים, עד לתאונה, סיפר כי "חזרתי משדה התעופה יחד עם עוד ארבעה בני משפחה, וראינו את הרכב סוטה מהנתיב שלו מסיבה לא ברורה ונכנס בצד השמאלי של החלק האחורי של המשאית. הוא נכנס ממש מתחת למשאית ויצאה מהמנוע גיצים ואש. ישר התקשרתי למד"א לדווח, הסברתי להם איפה אירעה התאונה והזעקנו את הכוחות. לצערי מדובר באירוע מזעזע מאוד. זוועה. הרכב פשוט איבד שליטה, היינו בהלם".