ח"כ ואטורי באולפן ynet: "מערכת החינוך צריכה להיות חפה מהשפעות"

אחרי שאמר כי "יש הורים יפי-נפש שמעודדים ללהט"ביות", ברקע הקמת "מערכת השקיפות" לתכנים במערכת החינוך של יו"ר נעם אבי מעוז, ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד אמר היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי "מערכת החינוך צריכה להיות חפה מהשפעות, היא לא צריכה להשפיע על ילדים ולהכניס לגנים תכנים להט"ביים".
בתוכנית "הזירה המרכזית" בערוץ הכנסת אמר שלשום ואטורי כי "לא צריך להשפיע על אנשים דרך הלימודים. באים לנערים בגיל צעיר ואומרים להם: 'אתה ככה כי אתה נראה כמו אישה'. זה לא צריך להיות כך - שכל בן אדם יבחר את הדרך שלו בלי השפעות, לא ממעוז ולא מהחילוניות". לדבריו, "נהיינו יפי נפש פה במדינה, מעודדים ללהט"ביות. יש הורים כאלה, הם נותנים לילד שלהם בובה כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו. לא צריך לכפות על אף אחד לא מגדר ולא לא-מגדר".
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"גם הומואים צריכים לקבל את השונה מהם". ואטורי
(צילום: אבי חי)
ח"כ ואטורי: "יש הורים יפי-נפש שמעודדים ללהט"ביות"
(צילום: ערוץ כנסת)

היום ואטורי ניסה להסביר את עצמו באולפן ynet: "אני דיברתי על חופש בלי להגיד לילדים 'אתה הומו, אתה סטרייט'. שולחים ילדים לגן כדי שאחרי זה ישפיעו עליהם ויגידו להם דברים כאלה? אני לא חושב שזה נכון. אני חושב שצריך לתת חופש לכולם, וכולם זה כולל כולם".
"אני דיברתי על מקרה ספציפי", המשיך ואטורי. "סיפרו לי על הורים שהילד שלהם הומו אז גידלו אותו ככה, ובגיל מסוים הוא מצטער על החיים מהרגע שהוא נולד. יש לי את הסיפור הזה ואני כרגע לא אוציא אותו, אני צריך את האישור של האנשים. והיו מקרים גם שהורים החליטו שהם יקנו לילד שלהם בגדים מסוימים ונתנו לו בובה כי הוא הומו. למה הומו? כי ככה הוא נראה, כי הוא היה עדין מדי כשהוא היה קטן. אני חושב שלא צריך להשפיע על הילדים בגיל הזה ולא להביא להם זמרת דראג לגן כדי שתסביר על החיים שלה".
לדברי ואטורי, "אתה כהורה רוצה לדעת מה קורה עם הילד שלך ואתה תחליט מה טוב ומה לא. אתה תסביר לו בצורה נכונה לך מה טוב לילד, אתה תסביר לו למה לילדים מסוימים יש אבא ואבא. למערכת החינוך אין מקום פה, היא צריכה להיות חפה מהשפעות ולא להביא זמרת דראג לגן ולהגיד למה זה טוב. ההורים צריכים להחליט מה הם רוצים. הורים חיים עם הילדים שלהם ולא מערכת החינוך, שיכולה להתוות דרך, אבל הורים לא יקבלו חינוך שלא מתאים להם".
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה נועם
ישיבת סיעה נועם
יעקוב אחרי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר. אבי מעוז
(צילום: שלו שלום)
לאחר דבריו של ואטורי שלשום, רועי, בן דודו ההומוסקסואל של חבר הכנסת, כתב אתמול פוסט ברשתות החברתיות: "גאה באבא שלי יפה הנפש, שהוא במקרה גם דודו של הח"כ, שנתן לי לשחק בבובות כשרציתי ובכדור כשהתחשק לי. בורכתי בהומוסקסואליות שלי לא בזכות אף אחד מאלה".
על כך אמר ואטורי היום: "אני קצת מתבאס מזה כמובן. לא דיברנו הרבה שנים. זה לא האישו, ואם הוא מכיר אותי הוא יודע שאנחנו מקבלים כל אחד. גדלנו ביחד והכול בסדר, זה לא העניין. הוא קיבל פרסום, זה מה שהוא רצה. אם הוא היה רוצה לדבר באמת, הוא היה מתקשר אליי".
ואטורי הוסיף: "נגיד כשעושים למישהו המרה, את זה כן נקבל? לא. אני לא חושב שצריך להשפיע על אנשים, אנשים לא צריכים לקבל השפעות חיצוניות להחלטות שלהם בחיים. אנחנו לא נקבע לאף אחד מה הוא יהיה, לא לכאן ולא לכאן. לא צריך בגיל קטן ובגני ילדים לדוגמה להכניס כל מיני תכנים שמעודדים דברים כאלה. אם אומרים ש'צריך לקבל את האחר ואת מי ששונה מאיתנו', אז גם הומו צריך לקבל את השונה ממנו, אם הוא סטרייט - הוא צריך לקבל אותו. אי אפשר לדחוק אנשים. חשבתי להגיע למצעד היום' הזמינו אותי חברים, אבל אני עסוק קצת ואין לי זמן".