כששרת התחבורה מירי רגב יצאה להונגריה בשבוע שעבר, בזמן שבארץ היה פיגוע רצחני ביפו ונפילות בכביש 6 במתקפה האיראנית, במשרדה ציינו כי מדובר בנסיעת עבודה חשובה במטרה להחזיר את הטיסות של החברות המסחריות לישראל. עם זאת, בהודעה לתקשורת שהופצה בסיום הביקור צוין עניין נוסף – השרה הייתה הנואמת המרכזית בכנס תמיכה במדינת ישראל, לציון שנה לטבח 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב בחופשה בבודפשט
מירי רגב בחופשה בבודפשט
רגב בפגישה עם אורבן
בכנס השתתף גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בזום כחמש שעות לאחר נאומה של רגב. בלשכתה של שרת התחבורה טענו אתמול (ראשון) כי הם אינם מבינים את הביקורות בנוגע לנאומה בכנס, וכי אומנם היא לא נכחה בישיבת הקבינט שנערכה ביום שלישי שעבר בגלל הנסיעה, אך השתתפה בזו שהתקיימה ברביעי, לאחר שנחתה בארץ.
‏ברשתות החברתיות נפוצו תמונות של רגב בתוך חנות, ונטען שקנתה שם תכשיטים. בלשכתה הכחישו זאת בתוקף, וטענו שמדובר בתמונה שעוותה. לדברי יועציה, לאחר שנפגשה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, יצאה עם עוזריה לקניון וצולמה ליד חנות תכשיטים מבלי שנכנסה אליה.
ממשרד התחבורה נמסר: "כפי שהובהר ופורסם בכל מדיה אפשרית, שרת התחבורה מירי רגב טסה להונגריה, ידידה חשובה של מדינת ישראל, המשמשת כיום כנשיאת האיחוד האירופאי. השרה טסה בעקבות הנחיית האיחוד האירופאי ביחס לטיסות לישראל, וגם כדי להשתתף כנואמת המרכזית בכנס פרו-ישראלי חשוב.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב בחופשה בבודפשט
מירי רגב בחופשה בבודפשט
תמונת רגב בקניון. בלשכתה טענו: לא נכנסה לחנות התכשיטים
"השרה קיימה מרתון פגישות קצר, שבמהלכו נפגשה עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. השניים דנו בסוגיות המדיניות והביטחוניות ובהן גם הנחיית האיחוד האירופאי ביחס לטיסות לישראל. בנוסף, פגשה השרה שני שרים בכירים בממשל ההונגרי; יאנוש בוקה, השר בממשל ההונגרי לענייני האיחוד האירופאי, השר גויאש, שר במשרד רה"מ, וכן עם יו"ר ומנכ"ל ענקית התעופה WIZZ.
"כמו כן, וכפי שצוין בהודעה לתקשורת שהופצה בסיום הביקור הקצר בהונגריה, השרה הייתה הנואמת המרכזית בכנס תמיכה במדינת ישראל לציון שנה לטבח 7 באוקטובר. לנאומה של השרה בכנס הצטרפה אילנה בוסקילה, אמא של עמית בוסקילה ז"ל שנרצחה וגופתה נחטפה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס הארורים.
"בימים קשים אלה, מדינת ישראל מתמודדת במלחמה רב זירתית שאחת מהן היא החזית הדיפלומטית הבינלאומית, וישנה חשיבות גדולה להשמיע את קולה הברור והצודק של מדינת ישראל בפני הצביעות והאנטישמיות בעולם וכן את הזכות של ישראל להגן על עצמה. השרה רגב מודה למארגני הכנס על תמיכתם הבלתי מסויגת והעמידה האיתנה לצידה של מדינת ישראל בימים אלה".
פורסם לראשונה: 00:04, 07.10.24