הסרטון המרגש שפרסם ברוך כברתה בסיום הטירונות
(מתוך טיקטוק)

טרגדיה בבסיס צה"ל: הותר לפרסום כי לוחם בגדוד המעברים ארז של חיל המשטרה הצבאית, רב"ט ברוך כברתה (19) מפתח תקווה, נהרג הלילה (שלישי) בבסיס ענתות שליד ירושלים כתוצאה מפליטת כדור מנשק של חברו. נבדק חשד למשחק בנשק. כברתה הותיר אחריו הורים ושישה אחים.
החייל שירה על פי החשד נעצר, ומהחקירה עלה כי בזמן הירי שהו בחדר חיילים נוספים. הלווייתו של רב"ט כברתה תיערך היום ב-15:00, בחלקה הצבאית של בית העלמין סגולה בפתח תקווה.
בסרטון מרגש שפרסם בסיום הטירונות בטיקטוק, כשברקע שירו של חנן בן ארי "אני אלוף העולם", הוא נראה לצד חבריו לטירונות. בין היתר הוא נראה שם רוקד עם ספר תורה, במהלך מטווחים ומסעות, וגם בזמן ההשבעה.
2 צפייה בגלריה
טיקטוק בו מופיע רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל שנהרג בבסיס במרכז בארץ
טיקטוק בו מופיע רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל שנהרג בבסיס במרכז בארץ
רוקד עם ספר תורה, בסרטון שפרסם כברתה בטיקטוק
2 צפייה בגלריה
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל
רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל
רב"ט ברוך כברתה
(צילום: דובר צה''ל)
כברתה שירת בפלוגה עם נועה לזר, שנהרגה לפני כמה חודשים מירי של מחבל במחסום שועפט. קרובי משפחתו של כברתה סיפרו: "הוא היה אמור לצאת בקרוב לקורס קצינים. הוא היה מלא במוטיבציה, חייל מצוין. בן אדם מקסים, עמוד התווך של המשפחה". אחד מבני המשפחה הוסיף: "אנחנו בטוחים שהחייל היורה לא עשה את זה בכוונה, ומבינים שגם הוא מסכן".
מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי במהלך הלילה, סמוך לחצות, הלוחם נפגע מירי בחדר מגוריו במחנה ענתות. הוא טופל על ידי חובש ורופא בגדוד, ובהמשך על ידי צוות של מד"א, אבל מאמצי ההחייאה לא צלחו ומותו נקבע בבית החולים.
ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 646, אלוף-משנה ירון סימסולו, לחקירת נסיבות האירוע. בצבא ציינו כי הפגיעה לא אירעה במהלך פעילות מבצעית.
פורסם לראשונה: 09:07, 03.01.23