פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה אזרחי סין, בגין חטיפת אשתו של אחד ממעסיקיהם וסחיטתה בכוח ובאיומים. הם נאשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם סחיטה, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ותקיפה בנסיבות מחמירות תוך גרימת חבלה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
"התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החמישה הועסקו על ידי שני נתינים סינים אחרים בפרויקטים שונים בענף הבנייה בישראל בין השנים 2022-2021. לפי האישום, הם פנו בהזדמנויות שונות בתקופת העסקתם אל מעסיקיהם בדרישה שישלמו להם את שכרם, כ-210 אלף שקל. חרף פניותיהם, השניים לא הסדירו את החוב ואף העבירו מאחד לשני את האחריות לחוב.
בחודש שעבר הגיעה אשתו של אחד המעסיקים לדירה בתל אביב כדי לאסוף חבילה שהזמינה מסין. בסמוך למקום פגשה את אחד הנאשמים, שדרש ממנה להסדיר את החוב הכספי שהיא ובעלה חבים לו, תוך שהוא מאיים עליה וחוסם את דרכה.
האישה נמלטה לדירה והתקשרה מחדר השירותים לבעלה ולחברתה כדי שיסייעו לה ויזמינו משטרה. באותו זמן, עזב הנאשם את המקום. עם זאת, לפי האישום, הוא קשר עם יתר הנאשמים קשר לסחוט אותה בכוח ובאיומים ולחטוף אותה כדי שבעלה ייפגש עמם וישלם להם את החוב.
שאר הנאשמים הגיעו לדירה, שם פגשו באישה, תקפו וסחטו אותה בכוח ובאיומים. הם חנקו את המתלוננת באמצעות כבל חשמל, משכו בשיערה, היכו אותה באגרופים ואיימו עליה שיהרגו אותה, את בנה ואת בעלה אם לא תוביל אותם למפגש עמו כדי שיסדיר את החוב.
אז חטפו אותה ברכב לאזור חוף פלמחים, שם איים עליה אחד הנאשמים באמצעות סכין יפנית והניעה לשלם לו 2,200 שקלים. בחלוף זמן מה נסעו חלק מהנאשמים לכיוון תל אביב, במטרה להיפגש עם בעלה של המתלוננת, אז נעצרו על ידי כוחות המשטרה. אחד הנאשמים שנעצר הוביל את הכוחות למקום שבו החזיקו שאר הנאשמים את האישה.
במקביל לכתב האישום הגיש עו"ד סולי לביא בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. "המשיבים תקפו, סחטו וחטפו את המתלוננת באור יום, הכול כדי להגשים את מטרתם. רצף מעשי המשיבים מלמד על התנהלות אלימה, כוחנית, מניפולטיבית וחסרת עכבות שבהכרח מעמיד בסכנה את ביטחון ושלום הציבור", הוא ציין.
"לא זו בלבד, אלא שטיב העבירות המיוחסות למשיבים טומן בחובו אף חשש אינהרנטי להשפעה על עדים", נכתב עוד. "לא אחת נקבע בפסיקת בית המשפט העליון, כי אם ישוחררו מבצעי עבירות סחיטה באיומים ובכוח מן המעצר, עולה חשש מובנה להטלת מורא על קורבן האיומים ויתר העדים".
עורכי הדין ערן שגב וויקטור חיים בבלי המייצגים את הנאשמים מסרו כי מרשיהם כופרים במיוחס להם וכי הינם "בטוחים כי לאחר למידת החומר הראייתי בתיק וכן באמצעות עדים נוספים מטעמם תתגלה התמונה במלואה לפיה המתלוננת בדתה את סיפור החטיפה במטרה לחמוק מתשלום שכרם בגין עבודתם אצל מעסיקם, שהינו בן זוגה".