שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה אמש (חמישי) על חזרת פעילות הרכבת בין חיפה לתל אביב בשעות הערב המאוחרות ובשישי החל בחודש ינואר 2023. הקו, שנסגר בלילות ובסופי השבוע כבר בסגר הראשון של הקורונה, פועל בשנתיים וחצי האחרונות עד השעה 22:00 בערב.
2 צפייה בגלריה
נוסעים מתרגשים לקראת הנסיעה הראשונה של הרכבת בקו ירושלים- תל אביב
נוסעים מתרגשים לקראת הנסיעה הראשונה של הרכבת בקו ירושלים- תל אביב
הרכבת מתל אביב לחיפה מרחיבה את פעילותה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סגירת הקו נועדה לטובת קידום העבודות על חשמול המסילה. כעת, לצד עבודות החשמול הקו יתחיל לפעול עד חצות, ובשישי תהיה רכבת אחת בשעה עד סיום השירות. נכון לזמן זה השירות במוצאי השבת לא יחזור. המטרה של הרכבת היא להמשיך בעבודות החשמול צפונה יחד עם הפעלת הקו בשעות החדשות. נכון להיום החשמול פועל עד בנימינה ונוסעים שימשיכו עד נהריה יסעו ברכבות דיזל.
מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, חשפה את הקדמת הפעלת הרכבת בריאיון ל-ynet בשבוע שעבר, אז אמרה כי "העסק היה תקוע שנים, בדצמבר נסיים את החשמול עד בנימינה, ומינואר נחזיר את הקו לחיפה לפעולה. תושבי חיפה משוועים לרכבת שלה ומחובתנו להחזיר אותה להם".
ב-ynet נחשף כי כבר ב-2015 החליטו במשרד התחבורה לסגור את המסילה בסופי השבוע ובערבים, רק שאף אחד לא טרח להודיע על כך לציבור. במקום זאת העדיפו במשרד לנצל את מגפת הקורונה. עם פרוץ המגפה חלו הגבלות תנועה שונות במטרה "להרגיל" את הציבור להיעדר שירות רכבתי הולם ונקבעה עובדה בשטח: הרכבת מחוץ לתחום למשך שנתיים ויותר בסופי השבוע ובשעות הערב.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הרכבת חוזרת לחיפה - זו בשורה ענקית". מיכאלי
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
מיכאלי אמרה הערב כי "חשמול הרכבת הוא פרויקט לאומי ראשון במעלה וזה קריטי שנפסיק להשתמש ברכבת דיזל מזהמת וישנה ונעבור לרכבת חשמלית, נקייה, שקטה ומהירה יותר. אנחנו מזרזות ומזרזים את המשך הפרויקט בכל הכוח. הרכבת חוזרת לחיפה וזאת בשורה ענקית לכל תושבות ותושבי הצפון".
פורסם לראשונה: 23:17, 29.09.22