ההפגנה בטרמינל 3 בנתב"ג בשבוע שעבר

המשטרה הזהירה היום (שני) במסמך שהופץ לשוטרים לקראת המחאה בנתב"ג מחר כי השבוע צפויה "הסלמה ועליית מדרגה במחאות". במסמך שהגיע לידי ynet נכתב כי "השינוי לא יתאפיין בהכרח בעלייה בכמות המפגינים - אלא בעצימות המחאות והפרובוקציות במהלכן". בתוך כך, ל-ynet נודע שכחלק מ"יום השיבוש" שמתוכנן מחר, מתכנן אחד מארגוני המחאה לחסום את כל הכניסות לאחת הערים הגדולות בארץ.
  • לקריאת המסמך המשטרתי לקראת "יום השיבוש" - לחצו כאן
3 צפייה בגלריה
הפגנה מהפכה משפטית נתב"ג
הפגנה מהפכה משפטית נתב"ג
העימותים בין השוטרים למפגינים במחאה בנתב"ג, בשבוע שעבר
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
3 צפייה בגלריה
הפגנות מהפכה משפטית נתב"ג
הפגנות מהפכה משפטית נתב"ג
במשטרה הזהירו מפני "פרובוקציות שונות שעשויות להגיע לכדי אלימות". ההפגנה בנתב"ג בשבוע שעבר
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
באזהרת המשטרה לשוטרים אישרו בצמרת המשטרה כי המחאות השבוע צפויות לכלול "חסימת צירים מרכזיים וניסיונות לחסימת תחבורה ציבורית - נתב"ג, רכבת ישראל, נמלים ועוד". עוד הזהירו במשטרה מפני "פרובוקציות שונות שעשויות להגיע עד כדי אלימות ועימותים, ובתרחיש קיצון אף לפגיעה באישיות או בסמל שלטון".
במשטרה נערכים בין השאר בבתי שרים וחברי כנסת מהקואליציה, למחאות בצמתים ולמחאה בנתב"ג - שנתפסת כאירוע המשמעותי ביותר. במשטרה הדגישו כי לא יאפשרו אלימות, ונדליזם ואי-ציות לשוטרים בשטח. 1,000 שוטרים יופעלו מחר, בהם שוטרי תנועה שיאכפו את הסדר. במשטרה ציינו כי "חסימת צירים בנתב"ג היא קו אדום מבחינתנו", והגדירו מתחם בגן ארץ ישראל, מול טרמינל 3, שבו ירוכזו המוחים. "נמנע כניסה לטרמינל", אמרו במשטרה.
בינתיים, בנתב"ג נערכים להפגנה מחר. על פי ההערכות, ההיערכות בשדה לא תהיה שונה מזו שהייתה בשבוע שעבר. מחר צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-84 אלף נוסעים ב-499 טיסות. מתוכם כמעט 44 אלף ייצאו מישראל, בעוד יותר מ-40 אלף ייכנסו אליה. ההפגנה שתחל בשעה 16:00 אמורה להשפיע יותר על הנוסעים בשעות הערב.
ל-ynet נודע כי בתום ההפגנה בשבוע שעבר, ברשות שדות התעופה נספרו עשרות נזקים למבנה הטרמינל. גורמים ברשות סיפרו הערב כי המפגינים, בין היתר, השביתו את אחד המגנומטרים בכניסה לטרמינל, הסבו נזק למצלמה והדביקו מדבקות על שלטי הכוונה, שאותם נאלצו ברשות שדות התעופה להחליף.
בהנהלת רשות התעופה הפצירו היום מאנשים שלא צריכים להגיע לשדה מחר בערב להימנע מכך. דלפקי הצ'ק-אין לטיסות ייפתחו כמתוכנן - שלוש שעות לפני מועד הטיסה - וברשות שדות התעופה ממליצים להגיע כמה שיותר מוקדם, ולבצע צ'ק-אין מהבית ככל שניתן. בנוסף המליצו להגיע לנתב"ג בתחבורה ציבורית, בעדיפות לרכבת ישראל. הרשות תגברה את כוח האדם בטרמינל במטרה לסייע לנוסעים, ותגדיל את כוח האדם, הסדרנים ושירותי השאטלים במטרה לסייע לנוסעים.
3 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו לנתב''ג ביום השיבוש הקודם
הנזקים שנגרמו לנתב''ג ביום השיבוש הקודם
מדבקות על שלטי הכוונה, שנשארו מההפגנה בשבוע שעבר
נכון להערב, במשרד התחבורה טענו היום כי לא צפויים לחול שינויים מיוחדים בהגעת התחבורה הציבורית לשדה התעופה במרכז הארץ. כך לדוגמא, ברכבת ישראל צפויות להגיע בכל שעות המחאה ארבע רכבות מדי שעה לנמל - שתיים מכיוון צפון ושתיים מדרום-מזרח (מודיעין וירושלים). רכבות נוספות לא צפויות לצאת, אלא אם יידרש הצורך, כפי שהיה במחאות אחרות כדוגמת ההפגנה מול הכנסת.
בשל האירועים ייתכנו שינויים בלוח הטיסות ובטרמינלים מהן ייצאו. מומלץ לנוסעים להתעדכן מראש, כמה שיותר מוקדם, מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי שעת הטיסה והטרמינל שממנה תצא.
ברשות שדות התעופה שבו והדגישו כי נתב"ג הינו מתחם עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד. המעבר משגרה לחירום יכול להתרחש תוך דקות לדבריהם. במקרה של חירום תעופתי מוזנקים לנתב"ג עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה וביטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. במסגרת ההיערכות הגדירו ברשות שדות התעופה ובמשטרה ציר תנועה שיהיה פתוח למקרי חירום. ברשות שדות התעופה הזהירו כי חסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה "עלולה להסתיים באסון ובקטסטרופה בינלאומית".