2 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועינה נוג'ידאת
(צילום: אפי שריר)
בתום שבוע וחצי בלבד יוצאו ניידות החיסונים מבתי הספר למרכזי הערים ובסמוך לקניונים, ובמקומם יחסנו את הילדים בני 11-5 אחיות בריאות הציבור בבתי הספר. הן היו אמורות לחסן תלמידים בחיסוני שגרה, אך הוחלט שחיסונים אלו יידחו בשבועיים ובמקום זאת יתמקדו רק בחיסון תלמידים בחיסוני קורונה. עם העברת המשימה לאחיות בריאות הציבור, מבצע החיסונים צפוי להתרחב בבתי הספר.
ההחלטה להוציא את הניידות מבתי הספר התקבלה לאחר שהתברר כי אין אפשרות להגדיל את מספרן ולכן לא ניתן היה להגדיל באופן משמעותי את מספר הילדים המחוסנים.
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקשה במהלך מפגש שקיים ביום שני ראש הממשלה נפתלי בנט עם הנהלת משרד החינוך, להגדיל את מספר הניידות בבתי הספר. בנט הבהיר באותה פגישה כי אין אפשרות להוסיף ניידות והציע לקיים יום חופש לחיסון תלמידים בקהילה או שמורים ייקחו את התלמידים להתחסן בקהילה. שתי ההצעות נדחו על ידי משרד החינוך והסתדרות המורים הודיעה כי לא תסכים שהמורים ייקחו את הילדים להתחסן.
ד"ר עזריה מכללית: יש עלייה של 30% בחיסוני הילדים
(צילום: שמוליק דודפור)

השר אלקין מגיב להצעת בנט על השארת ילדים לא מחוסנים בבית: אין לזה בסיס
(צילום: משה מזרחי, שמוליק דודפור)

סמנכ"ל בכיר לביטחון בטיחות וחירום במשרד החינוך, אריה מור, אמר כי עד כה חיסנו 58 ניידות החיסונים של משרד הבריאות במהלך השבוע וחצי האחרונים 17,500 תלמידים ובסך הכול מוגדרים פטורי בידוד 25 אחוזים משכבת הגיל הזו.
לדבריו, החל ממחר יתבצעו החיסונים באמצעות אחיות בריאות הציבור של משרד הבריאות, אך ביומיים הקרובים ימשיכו לחסן גם חלק מהניידות משום שכבר נקבע לוח זמנים לחיסונים. "כמות הניידות מועטה והיינו צרכים מסה רצינית", אמר מור. "לכן יעיל יותר שהאחיות המחסנות בחיסוני שגרה יחסנו את התלמידים".
הוא ציין כי במהלך השבוע וחצי האחרונים התבצעו החיסונים באמצעות ניידות החיסונים של משרד הבריאות ברשויות בפריפריה ובמגזר הערבי, בהם שיעורי ההתחסנות היו נמוכים. לדבריו, פעילות הניידות הצליחה והביאה לעלייה במספר הילדים שהתחסנו מאחוזים בודדים לעשרות אחוזים.

הקבינט החליט: לימודים בזום בחלק מהיישובים

אתמול, לאחר דיון רווי עימותים בקבינט הקורונה, אישרו השרים את מתווה החינוך החדש, ולא הצביעו כלל על מגבלת התקהלות, כפי שהמליץ משרד הבריאות. במקביל אישר אמש הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה ולצוותים רפואיים.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון
נפתלי בנט ויפעת שאשא ביטון
(צילום: AP, קובי קואנקס)
לפי המתווה, שצריך לקבל את אישור ועדת החינוך של הכנסת, לימודים פרונטאליים בכיתות א'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים יתקיימו רק בכיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ומעלה. כיתות שהיקף ההתחסנות בהן נמוך מ-70% ילמדו מרחוק. ההחלטה תבוצע בחטיבות הביניים ובתיכונים (כיתות ז' עד י"ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בתום הדיון כי ההחלטה על המתווה סוכמה עם מנכ"לית משרד החינוך החדשה דלית שטאובר, אבל שרת החינוך שאשא ביטון טענה אחרת: "זה לא נכון. הנושא של 70 אחוז בכיתות א' עד ו' הוא לא משהו שהוסכם, בטח לא בערים כתומות. המשמעות שהרבה מאוד ילדים יהיו בבית ולהישארות שלהם בבית יש נזק".
בנט ענה: "יפעת, תודה רבה. זה לא נכנס לתוקף מחר, זה נכנס לתוקף עוד שלושה שבועות. כל מה שצריך להגיע ל-70 אחוז זה לחסן את הילד ולהגן עליו. זה הפתרון והוא הפתרון הנכון".