ארגון חיזבאללה ממשיך לאתגר את מערכת הביטחון גם אחרי תחילת הפעולה הקרקעית של צה"ל בדרום לבנון, אך מאמר שפרסם היום (חמישי) עורך עיתון שמזוהה עם ארגון הטרור השיעי מתאר את מצבו העגום. "הייתה פגיעה קשה בהנהגה שהשפיעה על הכול", ציין עורך העיתון "אל-אחבאר" איברהים אל-אמין. יחד עם זאת, העורך כתב כי חיזבאללה פועל להתארגן מחדש גם תחת אש.
תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גולני ממצלמות הגוף של הלוחמים
(צילום: דובר צה"ל)

במהלך המלחמה פרסם אל-אמין כמה מאמרים שהעידו עד כמה חיזבאללה נקלע למבוכה לנוכח המתקפות הגלויות והסמויות שמיוחסות לישראל ובכללן גל פיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר ובשיאן חיסול מזכ"ל הארגון חסן נסראללה.
"בעקבות האירועים האחרונים, שהוכיחו את החדירות הישראלית, חיזבאללה פועל תחת הנחה שההפתעות הישראליות לא הסתיימו ועתידות להגיע תקיפות בצורות שונות", כתב אל-אמין. מדבריו עולה שהמנגנונים של חיזבאללה פועלים בצורה אחרת אל מול התקיפות של ישראל בשטח לבנון.
עורך העיתון ציין עוד: "ישראל מנסה ליצור לחץ בקרב הציבור ובקרב הנהגת חיזבאללה כדי לגרום לחיזבאללה לעשות טעויות שייתנו לה יותר הזדמנויות". לדברי אל-אמין, חיזבאללה מודע לכך ופועל בצורה מדויקת ומחושבת, גם אם זה דורש יותר יכולות מצידו.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: Hussein Malla, AP)
עורך "אל-אחבאר" הדגיש בדבריו כי בתקופת נסראללה "הדברים היו מרוכזים אצלו, היה לו כוח רב שהלך וגדל". בהתייחס לנסיבות אחרי חיסול המזכ"ל, ציין אל-אמין: "יש להתרגל למצב החדש ולא לרכז את הכול אצל מישהו אחר. זו ההזדמנות לארגון מחדש".
לסיכום דבריו, כתב עורך השופר של חיזבאללה: "מתנהל תהליך שחזור יכולות שנפגעו. חיזבאללה נאלץ כעת להיערך ללחימה לאורך זמן, עם פתיחת מלחמה כוללת נגד ציר ההתנגדות, בעוד בהתחלה הוא התחייב להגביל את עצמו לזירות ספציפיות".
בחודש שעבר פרסם אל-אמין מאמר תחת הכותרת "מלחמת ההשמדה בגרסתה הלבנונית - ישראל רוצה לחסל את חיזבאללה". עורך "אל-אחבאר" ציין אז כי מבצע פיצוצי הביפרים ייצג עליונות מודיעינית אדירה, וכוון ליותר מעשרת אלפים לבנונים ובכללם אנשי חיזבאללה ואזרחים באזורים שונים. פרשננו הצבאי רון בן ישי ציין אז כי המאמר משקף מבוכה וחששות גדולים בחיזבאללה. אל-אמין, לפחות, פוחד שמהלומות הביפרים ומכשירי הקשר הן סיפתח מצד ישראל למלחמה גדולה, שהוא מעריך שייהרגו בה יותר מעשרת אלפים לבנונים.