במערכת המשפט מבהירים היום (ד') שאין בעיה משפטית להצדיק את הגבלת התנועה של בלתי מחוסנים בקניונים, בשל הסיכון הבריאותי הטמון בהדבקה בקורונה. לדברי גורמים במערכת, המידע האפדמיולוגי שבידי משרד הבריאות על אודות אופני ההדבקה של וריאנט המתפשט במהירות, כמו אומיקרון, מהווה שיקול מחזק בצורך בהגבלות במתחמים סגורים.
עם זאת, במערכת המשפט מבהירים כי לא ניתן יהיה להטיל הגבלות על בלתי מחוסנים המגיעים למשרדי ממשלה המעניקים שירותים (למשל ביטוח לאומי), למרכולי אוכל, לקופות חולים ולבתי מרקחת.
2 צפייה בגלריה
פעילות אכיפה בחיפה
פעילות אכיפה בחיפה
פעילות אכיפה בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
לדברי בכירים במשרד המשפטים, בג"צ הפגין בדרך כלל תמיכה בצעדי הממשלה המגבילים את חירות ותנועה הפרט בעת התפשטות הקורונה, והעדיף לא אחת את המאבק בקורונה על פני חופש העיסוק של העוסקים במסחר ועל פני פגיעה בפרטיות האזרחים. לכן גם כעת הגורמים המשפטיים מגבים את המלצת המערכת הבריאות להגביל את כניסת הלא מחוסנים לקניונים.
בתוך כך, משרד הבריאות יתבקש להציג הערב בפני מקבלי ההחלטות בממשלה את תוכניתו ליישום ההגבלות על בלתי מחוסנים בכניסה לקניונים. מסתמן כי הפתרון צפוי להגיע בדמות צמיד בצבע מסוים, אשר יינתן לבעלי תו ירוק. עד הערב יציג משרד הבריאות את תוכניתו המפורטת כיצד ניתן ליישם את ההגבלות: מי יבדוק את הנכנסים, מי יישא בעלות הכספית לבדיקות, כיצד הבדיקות יערכו ואיך ניתן לאכוף אותן ועוד.
2 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקת קורונה מהירה במתחם אקספו תל אביב ל ילדים באי פארק הלגו SPACE PARK
בדיקה בדיקת קורונה מהירה במתחם אקספו תל אביב ל ילדים באי פארק הלגו SPACE PARK
בדיקת קורונה
(צילום: AFP)
מוקדם יותר השבוע פורסם שבמסגרת ההצעות למניעת התפשטות הקורונה והווריאנט החדש בישראל, משרד הבריאות וראש הממשלה מקדמים הצעה שבמסגרתה יוחזרו הגבלות "התו הירוק" על הקניונים. מתווה הצמידים הוא למעשה פתרון שמצאו במשרד הבריאות על מנת להתגבר על הבעיה המשפטית של מניעת גישה של לא מחוסנים לחנויות חיוניות.