ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) התראיין לאולפן ynet הבוקר (רביעי) והתייחס למחלוקת בין שרת הפנים איילת שקד לרע"מ סביב חוק החשמל. לדבריו, השינויים שמציעה רע"מ "מופרעים לחלוטין". הוא טען כי חוק החשמל קובע כי אפשר יהיה לחבר לחשמל מבנים גם אם הם נבנו שלא כחוק - התיקון שרע"מ ביקשו להכניס היא שגם אם לא תהיה תוכנית ממשלתית בנושא - עדיין יהיה חיבור. "זאת אומרת שאפשר יהיה לצפצף על החוק", אמר.
ח"כ עמיחי שיקלי: ברע"מ מצפצפים על החוק, אין לי ציפיות משקד
(צילום: משה מזרחי, סטס קופולו)

הוא נשאל האם הוא מאמין לאיילת שקד, שאמרה אתמול באולפן ynet כי "הגישה הכוחנית של רע"מ לא תעבוד. כל שינוי שהוא לא מוסכם לא יזכה לרוב של הקואליציה". שיקלי לא התרגש מהאמירה של שקד: "עד עכשיו מה שראינו ברגעי האמת זו התקפלות מפוארת למרות טקסטים שהם בסך הכל יפים, זה גם נכון לגבי עצם הקמת הממשלה עם השמאל".
הוא גם התייחס להבטחה אחרת של ימינה בנוגע להסדרת ההתיישבות הצעירה: "איילת שקד התחייבה וגם נפתלי בנט שביום הראשון לכהונת הממשלה תוסדר ההתיישבות הצעירה, גם שמה יש עניין של תכנון, בנייה, חיבור לחשמל ודברים מהסגנון הזה, תשתיות. זה לא קרה. לא זו בלבד שזה לא קרה, עכשיו כשבא החוק של רע"ם, היית מצפה שימינה תגיד 'אנחנו דורשים להתנות את אישור חוק החשמל בהסדרת ההתיישבות הצעירה', גם זה לא קרה. אז אני חושבת שאין לי שום ציפייה כרגע".
השרה איילת שקד בריאיון ל-ynet: "הגישה הכוחנית של רע"מ לא תעבוד"
(צילום: נויל האריס)

3 צפייה בגלריה
וואליד טאהא וליד טאהא איילת שקד
וואליד טאהא וליד טאהא איילת שקד
שיקלי על ימינה: "ברגע האמת ראינו עד עכשיו התקפלות מפוארת". שקד וטאהא
(צילום: אבי מועלם, יריב כץ)
לאחר שהצביע נגד עמדת הקואליציה בכל הצבעות התקציב הדו שנתי קראו חלק מחברי ימינה להכריז עליו כ"פורש" - המשמעות היא שבבחירות הבאות לכנסת לא יוכל להתמודד לכנסת ברשימה שקיימת בכנסת הנוכחית. שיקלי אמר כי הוא לא עוסק בנושא. "אני אוכל להתמודד, צריך יהיה לעשות את זה ברשימה שהיא רשימה חדשה. אני לא זוכר מערכת בחירות בתקופה האחרונה שלא היה בה רשימה חדשה ככה שזה לא איזשהו תרחיש דרקוני".
הוא טוען כי עד עכשיו לא הוכרז כ"פורש" כי הדבר יהווה "נזק כבוד מאוד", כלשונו, עבור ימינה. "כרגע בוחרי ימינה רואים בי כנציג של המפלגה שהם הצביעו לה. אם מכריזים עליי כפורש לא נשאר מהמפלגה הזאת כלום ושום דבר - וזו בעצם מפלגת שמאל על מלא", טען.
3 צפייה בגלריה
איילת שקד, עמיחי שיקלי, נפתלי בנט
איילת שקד, עמיחי שיקלי, נפתלי בנט
"אם יכריזו עליי כפורש ימינה תהפוך למפלגת שמאל"
(צילום: יואב דודקביץ, אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
שירלי פינטו על שיקלי: "וירוס". חבר הכנסת המורד: "בחירת מילים אומללה למדי"
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא הסתייג מלנקוב בשמות ספציפיים של חברי כנסת בימינה אותם הוא מגדיר "שמאל על מלא". "כרגע במעשיהם, במבחן התוצאה, הם משרתים את השמאל. הם משרתים את מרצ, את העבודה ואת יאיר לפיד, אני לא קונה אותם, לפיד איש שמאל באופן מובהק", אמר שיקלי.
הוא הוסיף כי "יש אינטרס משותף לכל מי שרואה את עצמו בתוך המחנה הלאומי להביא את הממשלה הרעה הזו לכהונה קצרה ככל הניתן ואנחנו נעשה כל מה שיש בכוחנו, בכלים דמוקרטיים, כדי להפיל אותה".
הוא גם התייחס לאמירה של חברת הכנסת מימינה שירלי פינטו, שכינתה אותו בריאיון "וירוס": "מעולם לא היה לי איתה שום בעיה, ההיכרות שלנו היא מאוד שטחית. זו בחירה שלה, בחירה אומללה למדי. היא הייתה נראית לי טיפוס יותר אדיב. אבל מסתבר שטעיתי".