2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: רויטרס)
מליאת הכנסת אישרה בצהריים (שני) בקריאה ראשונה את ההצעה לפקח בעזרת צמיד אלקטרוני על גברים שהורחקו ממשפחותיהם ועדיין מהווים עליהן איום. מדובר בהצעת חוק ממשלתית של שר המשפטים גדעון סער, אליה צורפו ההצעות הפרטיות של חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, שתעבור כהוראת שעה למשך שלוש שנים, שבמהלכן ייבחן הכלי החדש למאבק נגד אלימות במשפחה.
החוק הגיע למליאה אחרי שורת דיונים ומחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה, שבלמה אותו עד לאחרונה כחלק ממאבקי החקיקה לפני היציאה לבחירות. בחודשים הקרובים יושלם הליך החקיקה דרך הוועדה לביטחון הפנים.
2 צפייה בגלריה
מקלט למשפחות נפגעות אלימות
מקלט למשפחות נפגעות אלימות
מקלט למשפחות נפגעות אלימות
(צילום: גיל יוחנן)
היוזמה גובשה בהמשך לעבודת מטה מקיפה במשרדי המשפטים וביטחון הפנים, ותשמש גם לצורך הגנה על בני משפחה של אסירים משוחררים שמסוכנותם לא פחתה. בזכות החוק, בתי המשפט יוכלו להזמין הערכת מסוכנות ולפקח על צווי הגנה דרך הצמיד האלקטרוני, דרכו הרשויות יוכלו לעקוב אחר מיקומו של המאיים במקרה שיעלה חשש ממשי להפרת הצו. הכנסת תבחן את ההוראות לשמירה על הפרטיות ככל האפשר.
יו"ר סיעת מרצ, מיכל רוזין, אמרה בעקבות אישור החוק כי "האיזוק האלקטרוני יכול וצריך למנוע את הרצח הבא". היא שיבחה את חברי הכנסת ששיתפו פעולה עם העברת החוק, בהם מירב בן ארי, עאידה תומא סלימאן, נעמה לזימי, קרן ברק ויוראי להב הרצנו, ומסרה כי "מדובר בחוק מציל חיים עבור נשים שנמצאות במעגל האלימות. האזיק האלקטרוני ימנע את הפגיעה בחירותן של נשים מאוימות ובחופש התנועה שלהן, שהיום נאלצות להיכנס למקלט, בזמן שמי שמאיים עליהן מסתובב חופשי. תודה לכל הח"כיות השותפות שנרתמו למהלך ולא ויתרו עד שהצלחנו להעביר היום את החוק החשוב הזה, על מנת שנוכל לקדמו גם בכנסת הבאה".