3 צפייה בגלריה
ישראלים עם דלגי ארץ ישראל בהר הבית בסוכות
ישראלים עם דלגי ארץ ישראל בהר הבית בסוכות
התמונות שהכעיסו את התנועה האיסלאמית של רע"מ. דלגי ישראל בהר הבית
שוב סערה על הסטטוס קוו בהר הבית: עשרות ישראלים הגיעו אתמול בבוקר (יום שני), ערב שמחת תורה, להר הבית עם דגלי ישראל. המראות הכעיסו את התנועה האיסלאמית של רע"מ, שהוציאה אמש הודעה עם הכותרת: "אל-אקצה - קו אדום".
בהודעה מטעם התנועה נכתב כי "התנועה האסלאמית הזהירה את ממשלת ישראל ומשטרת ישראל מפני ההפרות המתמשכות וההסלמות נגד מסגד אל-אקצה המבורך על ידי מתנחלים קיצוניים, בין היתר - ביצוע תפילות, טקסי נישואין ותקיעת שופר - כל זה בתוך חצרות המסגד תחת שמירה של שוטרי הכיבוש".
3 צפייה בגלריה
ישראלים עם דלגי ארץ ישראל בהר הבית בסוכות
ישראלים עם דלגי ארץ ישראל בהר הבית בסוכות
מתפללים יהודים בהר הבית. "הזהרנו מהפרות מתמשכות"
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
יוביל להתנגשות בקואליציה? עבאס ובנט
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בתנועה הדגישו כי "הימין הגזעני מנסה לאחרונה לנצל את מסגד אל-אקצה למטרותיו הפוליטיות ולהפעיל לחץ על הממשלה, העומדת בחיבוק ידיים מול ההפרות הללו שהובילו בעבר לעימותים, ועלולות להוביל לעימותים אם התופעה תימשך".
עוד נמסר: "הכרזנו על זה בעבר ואנחנו מצהירים על כך שוב - אל-אקצה הוא קו אדום, והוא המקדש הקדוש ביותר עבורנו במדינה זו. לא נאפשר כל פגיעה בקדושתו או כל שינוי בסטטוס קוו במקום". על פי הסטטוס קוו בהר הבית ליהודים יש חופש ביקור במקום ולמוסלמים חופש פולחן.
רק לפני חודשיים נוצר סדק בקואליציה מול רע"מ בנושא והסיעה איימה כי לא תשתתף יותר בהצבעות הממשלה - זאת על רקע הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בה הודה למשטרה על "שמירת חופש הפולחן" ליהודים בהר הבית במהלך צום תשעה באב. יממה לאחר מכן פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעת תיקון שלפיה חופש הפולחן נשמר רק למוסלמים - כפי שנקבע בסטטוס קוו.
גורמים בלשכת ראש הממשלה הבהירו מיד כי הסטטוס קוו בהר הבית נשמר, ואין בו כל שינוי. ברע"מ ציינו אז כי "אם יהודים יפגעו בקדושת אל-אקצה, הדבר עלול להוביל למלחמת דת". בהודעה הבהירה המפלגה כי "רק למוסלמים יש זכות על מסגד אל-אקצה, ולאחרים אין".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במסגרת הביקורים המתקיימים כסדרם בשטח הר הבית, פועלת המשטרה בהתאם לכללי הביקור הנהוגים במקום שנועדו לאפשר שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו, ואלה מועברים בטרם כניסת המבקרים לשטח ההר. בניגוד לנטען, חריגה מהכללים מטופלת בהתאם ומקרה נקודתי זה או אחר - אינו מעיד על הכלל. נמשיך לאפשר את הביקורים בהר הבית בכפוף לכללי הביקור הנהוגים במקום".