הלוחמים חזרו מהלחימה בעזה – וגילו שהציוד שלהם נגנב מהבסיס בצאלים: לוחמים מחטיבת הנח"ל שחזרו בימים האחרונים ללחימה בתוך רצועת עזה, גילו לפני כשבוע שעשרות רבות של פריטים אישיים שלהם וציוד קל צבאי השייכים להם - נגנבו או ניזוקו באירוע ביזה שהיה בבסיס האימונים של פיקוד הדרום, במתחם מחנות צאלים שבנגב.
הלוחמים מגלים: הציוד האישי נגנב

בין הפריטים שנגנבו ללוחמים: ארנקים עם כסף מזומן וכרטיסי אשראי, אוזניות לסמארטפונים, וסטי לחימה חלופיים ואמצעי שיפצור, ערכות תפילין וציוד אישי נוסף יקר ערך וסנטימטילי, שאבד או הושחת. הציוד הרב אוחסן בתוך מכולה שהייתה אמורה להיות נעולה, ועברה עם הלוחמים מהחטיבה הירוקה לבסיס האימונים הדרומי מגזרת עציון בימים הראשונים של המלחמה, לאחר שכוחות הנח"ל הוקפצו ללחימה מהגזרות השונות.
בהפוגה הראשונה, לפני כחודש וחצי, זיהו חלק מהלוחמים סימנים לפריצה של המכולה, ודיווחו על כך למפקדים, אך ככל הנראה לא נעשה דבר. בתום משימתם העיקרית בתמרון, שכללה לחימה במעוזי חמאס בצפון הרצועה כמו בג'באליה, שאטי ודרג' תופאח, יצאו הלוחמים בשבוע שעבר להפוגה בת כמה ימים, הגיעו לבסיס שבצאלים ונדהמו לגלות על הגניבה הנרחבת.
למרות פניות ynet לצה"ל בשבוע שעבר - הציוד עדיין לא הוחזר, וטרם הוחלט אם בכלל לפתוח בחקירה פלילית של מצ"ח. לא ברור אם חיילים מיחידות אחרות פרצו למכולה וגנבו מתוכה, או שמא מדובר בגנבים אזרחים שחדרו שוב לבסיס צאלים מוכה הגניבות.
2 צפייה בגלריה
לוחמי חטיבת הנח"ל מגלים לאחר היציאה מהרצועה שהציוד האישי שלהם נגנב מבסיס צאלים
לוחמי חטיבת הנח"ל מגלים לאחר היציאה מהרצועה שהציוד האישי שלהם נגנב מבסיס צאלים
לוחמי חטיבת הנח"ל מגלים לאחר היציאה מהרצועה שהציוד האישי שלהם נגנב מבסיס צאלים
2 צפייה בגלריה
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים מתאמנים בסיס צאלים. ארכיון
(צילום: חיים הורנשטיין)
"הגענו למכולה בשבוע שעבר והכל היה פתוח ומפוזר על הרצפה, תליתות שלנו ותפילין שנשברו, ציוד אישי שנקרע, צ'ימידנים שנפתחו לגמרי והכל נשפך מהם, פריטים עם ערך גדול. איך אפשר לעשות דבר כזה בכלל, ובפרט ללוחמים שנלחמים בעזה? נגנבו לנו משם מדי א' עם סיכות הלוחם, הדרגות, דברים שחיילים קיבלו בסוף המסלול, גם כמצטיינים מהמפקדים שלהם", תהו הלוחמים בשיחה עם קרובי משפחתם.
עוד אמרו: "בגדוד אמרו לנו שלא יחזירו לנו את הכסף והפריטים שגנבו לנו, ושכל הנזקים עלינו. אפילו חקירת מצ"ח לא פתחו. הראש שלנו רק במשימה בעזה ובניצחון, אבל זה לא נותן זכות לצבא לזלזל בנו ככה".
לפי עדויות הלוחמים, גם מכשירי קשר אישיים נגנבו באירוע, והם נאלצו לרכוש בחנויות פרטיות מכשירי קשר חלופיים, אזרחיים, לתחילת הלחימה, עד שהושלם להם מחדש.
מצה"ל נמסר בתגובה: "הדיווח על המקרה התקבל והוא נמצא בבחינה, במידת הצורך תיפתח חקירת מצ"ח בנושא".