על רקע הפסקת האש ברצועת עזה, שורר הבוקר (שישי) שקט מתוח בגבול לבנון. העיתון נדאא' אל-וטן דיווח כי תושבי עיירות וכפרים בצד הלבנוני של הגבול קיבלו הודעה על עצירת העימותים עם ישראל, ושבעקבות כך הם שבו לבתיהם ולעבודתם.
1 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית אתמול בדרום לבנון
בעיתון אל-אחבאר פורסם מאמר שלפיו ישראל רוצה שהמערב, בראשות ארה"ב, יכפו תיקונים בינלאומיים בשטח לבנון. עוד צוין במאמר כי המצב הפנימי של לבנון מוביל גורמים חיצוניים להתערב בנעשה במדינה. בנוסף צוינה במאמר הדרישה להרחבת תפקיד צבא לבנון לאורך הגבול עם ישראל.
אתמול נרשם יום קרב משמעותי בין צה"ל לחיזבאללה. עד השעה 18:00 לקח ארגון הטרור השיעי אחריות על 22 אירועי ירי לעבר אתרים, מוצבים ויישובים הסמוכים לגבול - מספר שיא מתחילת המלחמה. בתגובה לכך תקף צה"ל אתמול יעדי חיזבאללה באמצעות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים ופצמ"רים מדויקים.
בשעות הבוקר אתמול לקח חיזבאללה אחריות על ירי 48 טילים לעבר בסיס עין זיתים שבאזור צפת. רשת לבנונית פרסמה בהמשך מפי מקור ביטחוני כי פריטי יירוט של טילי כיפת ברזל, ששוגרו כדי להתמודד עם המטח מלבנון, נפלו בעיירות הלבנוניות א-רמיש, אל-יארון ועין אבל. בכל השיגורים לעבר ישראל לא דווח על נפגעים.
אתמול: תיעוד מתקיפות צה"ל נגד יעדי חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל )

במקביל, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן אמר הבוקר לאל-ג'זירה בעקבות ההתפתחויות בדרום: "אנחנו מקווים שהפסקת האש היא התחלה של הפסקת הפשעים מצד ישראל. בלי הסיוע האמריקני, ישראל לא הייתה יכולה להמשיך בלחימה. נשיא איראן השיק יוזמה עם מדינות האיסלאם לעצירת פשעי המלחמה".
מפקד יוניפי"ל, ארולדו לזארו, קרא לעצירת ההסלמה באזור: "אני דואג מחילופי האש האינטנסיביים המתמשכים לאורך הקו הכחול שגבו חייהם של רבים, גרמו לנזק עצום והרסו את פרנסתם של אנשים", אמר. "כשומרי שלום, אנו קוראים למשתתפים בחילופי האש לאורך הקו הכחול, להפסיק את מעגל האלימות. לכל הסלמה נוספת בדרום לבנון עלולות להיות השלכות הרסניות. הצדדים חייבים לאשר מחדש את מחויבותם להחלטה 1701 ולהפסקת פעולות האיבה, תוך חיפוש אחר פתרונות ארוכי טווח לטיפול בגורמים הבסיסיים לסכסוך".
מקור צבאי בלבנון אמר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי תושבים בדרום המדינה החלו לחזור לבתיהם כדי להעריך נזקים, אך במקביל התבקשו לשוב למרכזים שאליהם פונו. "אנחנו קוראים לאזרחים העקורים לא למהר ללכת לעיירות לפני שהיציבות תחזור באופן סופי. הסכנה עדיין קיימת וירי עלול להתרחש בכל עת", אמר המקור הצבאי.
גורם בחיזבאללה אמר לעיתון כי ההפוגה הזמנית בעזה תשפיע בהכרח על הנעשה בלבנון. לדבריו, "החזית הדרומית קשורה להתפתחויות בעזה, לכל תקיפה ישראלית בגבול לבנון תהיה תגובה מהירה. אנחנו מוכנים ובמצב כוננות תמידי".