ראש המוסד ממריא לפסגה בדוחא, ובינתיים בחמאס טוענים כי יציעו עסקה חדשה: גורמים בחמאס חשפו היום (ראשון) ברשת הסעודית "א-שרק" כי ארגון הטרור יציע למתווכים המשתתפים בפסגה בבירת קטאר "עסקה מקיפה לסיום המלחמה לאלתר הכוללת את נסיגת ישראל מרצועת עזה, בשילוב עם חילופי שבויים ובהם כל החטופים הישראלים".
2 צפייה בגלריה
כוחות צה״ל בפיקוד הדרום ממשיכים בפעילות לפירוק ארגון הטרור חמאס: תיעוד מפעילות הכוחות בעזה
כוחות צה״ל בפיקוד הדרום ממשיכים בפעילות לפירוק ארגון הטרור חמאס: תיעוד מפעילות הכוחות בעזה
כוחות צה"ל פועלי בעזה. חמאס מתעקש - לא תהיה עסקה בלי סיום המלחמה
(צילום: דובר צה"ל)
גורם בכיר בחמאס אמר: "היום המתווכים המצרים, הקטארים והאמריקנים נפגשים עם גורמים ישראלים. אנחנו נקשיב להצעותיהם, אבל אנחנו מצידנו מעדיפים עסקה מקיפה שתתקיים בפעימה אחת".
הוא אמר כי עסקה כזו "תביא לסיום המלחמה אחת ולתמיד, והיא תכלול חילופי שבויים שבהם כל העצורים משוחררים בתמורה למספר מוסכם של אסירים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים". הוא הוסיף לצד זאת כי "לא נדחה רעיונות אחרים שהמתווכים עשויים להציג", אבל הבהיר כי בחמאס מתעקשים על הפסקת המלחמה. "בלי זה, לא יהיה הסכם", הבהיר.
בכיר אחר בחמאס אישר, ששוחח עם הערוץ הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" בעילום שם, אמר כי הטענות של ישראל, "על שינוי עמדת התנועה לאחר מותו של יחיא סינוואר" מעידות על כך שמדובר ב"אנשים שלא יודעים איך מתקבלות החלטות בחמאס". לדבריו, "העקרונות של חמאס לפני ואחרי סינוואר נותרו על כנם. לתנועה יש קווים אדומים שהיא הודיעה עליהם לכל המתווכות - נסיגה מלאה מרצועת עזה והחזרת כל העקורים למקומות מגוריהם בלי הבדל בין הצפון לדרום וסיוע ושיקום שנדרשים לעם שלנו".
2 צפייה בגלריה
ראש ה-CIA ביל ברנס, דוד דדי ברנע ראש המוסד
ראש ה-CIA ביל ברנס, דוד דדי ברנע ראש המוסד
ראש ה-CIA ברנס וברנע.
(צילום: Tom Williams/AP, יריב כץ)
הערב ב-20:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני, ובין היתר השרים יקבלו גם סקירה על המגעים לעסקת חטופים. זאת, על רקע יציאתו הצפויה היום של ראש המוסד דדי ברנע לדוחא, לפסגה בהשתתפות ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. מדובר במפגש אינטימי שנועד להתניע את המשא ומתן.
מטרת הפסגה היא לאפשר קיום של שיחות של צוותי המשא ומתן שבהן הפרטים אמורים להיסגר. בהמשך אמורה להתקיים גם פסגה מרובעת בהשתתפות המצרים. ברנע עבד בשלושת השבועות האחרונים על מתווה חדש, ועדכן על כך את ראש המודיעין המצרי, בפגישתם ביום חמישי בקהיר. המתווה יעבור התאמות ויכלול גם התייחסות למתווה המצרי ולמתווים נוספים.