לוחמי הימ"מ, בהכוונת שב"כ, חיסלו הלילה (בין רביעי לחמישי) חמישה מחבלים ובהם את ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס, מוחמד ג'אבר, במהלך המבצע הנרחב לסיכול הטרור בשומרון ובבקעה שבו פתחו אתמול כוחות הביטחון.
3 צפייה בגלריה
מוחמד ג'אבר מפקד גדוד טולכרם
מוחמד ג'אבר מפקד גדוד טולכרם
מוחמד ג'אבר, שחוסל הלילה
3 צפייה בגלריה
מעצר המבוקש "אבו שג'אע" במחנה טל כרם ואמצעי הלחימה שנמצאו
מעצר המבוקש "אבו שג'אע" במחנה טל כרם ואמצעי הלחימה שנמצאו
אמצעי הלחימה שאותרו במחנה הפליטים
(צילום: דוברות המשטרה)
מדוברות המשטרה, דובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר הבוקר כי "במבצע של לוחמי הימ״מ, שב״כ, כוחות צה״ל ומגב בטול כרם, לאחר קרב ירי, לוחמי הימ"מ חיסלו בהכוונת השב"כ חמישה מחבלים שהתחבאו במסגד. בין המחבלים חוסל מוחמד ג'אבר, 'אבו שג'אע', ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס".
ג'אבר, כך נמסר, היה מעורב בפיגועים רבים וגם בהכוונת הפיגוע בחודש יוני האחרון, שבמהלכו נרצח אמנון מוכתר (67) בסוף חודש יוני בקלקיליה. כראש התארגנות הטרור במחנה הפליטים, הוא פיקד על כ-30 מחבלים. אמש סמוך לשעה 21:00 הגיע כוח לעצור אותו בנור א-שמס, אך ברגע האחרון הפעולה בוטלה לאחר שהתברר כי הוא לא נמצא באותו יעד.
סמוך ל-03:00 בלילה התקבל מודיעין חדש על מיקומו של ג'אבר, במבנה ליד מסגד, והכוחות ביצעו במקום נוהל "סיר לחץ", לאחר שהמחבל סירב להסגיר את עצמו וירה על הכוחות. במסגרת הפעילות נורו טילי כתף אל המבנה שבו הסתתר ג'אבר, ולבסוף הוא נורה למוות על-ידי הלוחמים כאשר ניסה לרוץ ולברוח מהמקום. שני מחבלים נוספים שהיו בקרבת מקום חוסלו במקביל, ו"סגנו" הסגיר את עצמו לאחר מכן לחקירה.
3 צפייה בגלריה
אמנון מוכתר ז"ל
אמנון מוכתר ז"ל
אמנון מוכתר ז"ל, שנרצח בקלקיליה
(באדיבות המשפחה)
תיעוד: מחבל מניח מטען חבלה בג'נין

מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי בוצע מעצר של פעיל טרור נוסף. לפי דיווחים פלסטיניים, כוח מסתערב של צה"ל נכנס הלילה בלבוש אזרחי לפאתי מחנה טול כרם, ועצר את המבוקש ואחד מראשי גדודי "אל קודס" של הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים, מוחמד קסאס. במהלך הלחימה לוחם ימ"מ נפצע באורח קל ובסיום הפעילות פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
כאמור, צה"ל פתח בלילה הקודם במבצע גדול למעצר מבוקשים והשמדת תשתיות טרור בשומרון, במחנות הפליטים ג'נין, נור א-שמס ובטובאס. במקביל, מבצע גדול נוסף נפתח גם במחנה הפליטים פארעה שבבקעה. במהלך הפעילות כוחות צה"ל השתמשו בהונאות ובהטעיות, ופשטו במקביל על שלושת מחנות הפליטים. לפי צה"ל חוסלו אתמול תשעה מחבלים חמושים, בהם שלושה שהותקפו מהאוויר בג'נין. לפי הפלסטינים, לפחות 11 מחבלים חוסלו, מרביתם בג'נין.
בצה"ל ציינו כי שלושה מהמחבלים חוסלו בהפצצה מהאוויר בג'נין, ושניים נוספים חוסלו שם על-ידי מסתערבי מג"ב איו"ש. ארבעה נוספים חוסלו בפארעה – גם כן בהפצצה אווירית. הזרועות הצבאיות של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וגם של פת"ח פרסמו אתמול הודעות נפרדות שבהן טענו כי פעיליהן הפעילו מטענים בניסיון לפגוע בכוחות הביטחון.