1 צפייה בגלריה
יואל להנגהל, ליעד אדרי
יואל להנגהל, ליעד אדרי
שוטרים הגיעו, עזבו - ואז אירע הרצח. ליעד אדרי ויואל להנגהל
( צילום: אביהו שפירא )
שוטר הסיור מקריית שמונה שנחקר במח"ש בחשד לשיבוש חקירת רצח הנער יואל להנגהל, לקח את בתו מהזירה לביתם במהלך משמרת – לאחר שהתקבלה הקריאה הראשונה למוקד המשטרה על הקטטה ברחוב.
הגשת כתב האישום
(צילום: אביהו שפירא )

הקטטה בקריית שמונה

הסייר נמצא כעת בחופשה כפויה מהמשטרה בשל חקירת מח"ש. במקביל נחקרו באזהרה בשבועות האחרונים רעייתו של הסייר ובני משפחתו. במח"ש חושדים כי בין הסייר לנאשם, ליעד אדרי, בן 21, קיימת היכרות מוקדמת שהביאה את איש המשטרה לשבש לכאורה את חקירת הרצח.
קצין בכיר במשטרה שמעורה בפרטים תקף את מעשיו של שוטר הסיור: "כשסייר משטרה מגיע לזירת אלימות ורואה שם את הבת שלו, הוא יכול במקסימום להתקשר לרעייתו או לבן משפחה. בטח לא לקחת את בתו הביתה כשהוא במהלך משמרת ואמור לשמור על ביטחון כלל הציבור".
להנגהל נרצח בתחילת אוקטובר במהלך קטטה שפרצה במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. בשל ההתנהלות הלקויה במשטרת קריית שמונה בפרשה, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה הדיח את מפקד התחנה סגן ניצב ניר ששון. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח.
מבדיקה שנעשתה על ידי קצין בודק, שאותו מינה מפקד המחוז, עלה כי שוטרים מתחנת קריית שמונה הגיעו לזירה לפני הרצח בעקבות דיווחים של נערים שלהנגהל נראה כמי שתוקף את חברתו ומסמם אותה. הדיווחים התבררו כשגויים, והשוטרים עזבו את המקום לאחר שביקשו מהנרצח ומהנערים שהתלוננו לתפוס מרחק. גורם משטרתי ציין כי החלטת מפקד המחוז למנות קצין חוקר התקבלה בעקבות שאלות רבות שהתעוררו, לאור העובדה שהשוטרים הגיעו לזירה לפני הרצח.