חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הצטרפה היום (ב') למתקפה על מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס. "באופן עקבי הוא מתנהל מול ההתיישבות בצורה דרקונית, בצורה שלא מאפשרת להתיישבות להתפתח, שלא מאפשרת לדבר הזה לגדול", היא אמרה בשידור חי ב-ynet radio.
סון הר מלך מחתה על כך שפוקס אישר בינתיים בצו אלוף, כריבון בשטח, נוכחות יהודים בחומש - אך לא בשאר היישובים בצפון השומרון שפונו ב-2005. זאת בהמשך לחקיקה בכנסת בחודש שעבר, שביטלה את תחולת חוק ההתנתקות באזורים אלה. "לא רק שהוא (האלוף) לא מועיל להתיישבות, אלא הוא פוגע בהתיישבות", תקפה חברת הכנסת את פוקס. "הוא פוגע במפעל הזה באופן עקבי, אנחנו פוגשים את זה פעם אחר פעם".
1 צפייה בגלריה
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס
שלטים באזור השומרון ובנימין נגד אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, בשבוע שעבר
בשבוע שעבר נתלו שלטים באזור השומרון ובנימין נגד האלוף פוקס, בתגובה לפינויים של כמה מאחזים בלתי חוקיים לאחרונה. בשלטים נכתב: "ההתנכלות להתיישבות נמשכת. שישה פינויים בתוך שבוע. סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם".
שר הביטחון יואב גלנט גינה ובהודעתו דובר על "שאט נפש מהקמפיין הבזוי", ואילו הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מסר כי הוא מגנה את "הקמפיין המשמיץ והלא ראוי נגד אלוף פוקס, קצין יוזם, ערכי ומסור למשימתו".
סון הר מלך התייחסה גם ללחצים בקואליציה רגע לפני אישור התקציב, ודרישת עוצמה יהודית לתקציבים למשרד לפיתוח הנגב והגליל. "זה משבר אמיתי", אמרה. "אנחנו וכל הממשלה התחייבה לצמצום פערים, ובסוף כשמגיעים לנקודת השיא - הלב והפה לא שווים".
מה הרתיח אתכם? הכספים הקואליציוניים לחרדים על חשבון הנגב והגליל לדוגמה? "לא, זה לא קשור, זה צריך וזה צריך וזה חשוב. אבל כשאנחנו רואים שיש פגיעה באוכלוסייה הכי מוחלשת במדינת ישראל באופן עקבי... זה היה תקציב שהובטח בהסכמים קואליציוניים. זו נקודת הכרעה שאנחנו לא יכולים לוותר עליה. אני מקווה מאוד וגם מאמינה שברגע האחרון מישהו פה יתעשת ולא נצטרך להגיע למראות עצובים ועגומים".