(צילום: משה מזרחי, נויל האריס)

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) התעקשה הבוקר (יום ב') בראיון לאולפן ynet שההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות לא נבעה ממניעים פוליטיים. "נלחמתי לאורך זמן להקים אותה, וגם הגשתי בעניין תצהיר לבג"ץ, עם אלופים אחרים, כי זה חשוב", הוסיפה. "זה לא עניין פוליטי. זה קשור לכך שהציבור רוצה לדעת אילו החלטות התקבלו לגבי הנשק האסטרטגי הזה. לא חשוב רק מה היה, אלא איך זה ישפיע על החלטות".
- ראש הממשלה נפתלי בנט נמנע בהצבעה בממשלה על הקמת הוועדה. זה לא קצת מביך? "הוא הסביר שהוא, כתפיסת עולם, לא רוצה לתחקר החלטות של ממשלות קודמות. אבל הוא הבין שנכון היה להביא את הנושא לסדר היום. הוא יכול היה לא להביא את הנושא לסדר היום".
- הוא בעצם תומך במהלך הזה אבל לא רוצה להתלכלך? "אני מציעה פשוט שתשאלי אותו".
1 צפייה בגלריה
מייצג מחאה של "חקירה עכשיו" מול ביתו של יאיר לפיד
מייצג מחאה של "חקירה עכשיו" מול ביתו של יאיר לפיד
ברביבאי. "בנט לא רוצה להתלכלך? תשאלי אותו|
(צילום: מוטי קמחי)
על האפשרות שהסדר טיעון יוציא את בנימין נתניהו מהחיים הפוליטיים ויאפשר כניסה של הליכוד או חלקים ממנה לקואליציה, אמרה השרה ברביבאי: "זו ממשלה מצוינת ואני חושבת שצריך לתת לה לסיים את ימיה על פי התכנון המוקדם".
- כל שרי הממשלה והשותפות הקואלציוניות חולקות את התפיסה הזאת? ח"כ דוד ביטן אמר שישראל כ"ץ יצליח להרכיב ממשלה כבר בכנסת הנוכחית. "יש פה הרבה מאוד ספינים. כמו שאני רואה את זה, הקואליציה יציבה ואנחנו עובדים עבור ציבור שיודע מה היה פה קודם. למול האלטרנטיבה, אין ספק שמה שהממשלה הזאת עושה לא דומה לשום דבר שהיה כאן בעבר. אני לא נביאה ואני לא יודעת מה יהיה בהמשך, אני יודעת להגיד שיש אינטרס לכלל השרים ולכלל מרכיבי הקואליציה הזאת להבטיח את קיומה לאורך זמן. אני רוצה לראות את מימוש ההסכם הקואליציוני כי אני לא רואה שום סיבה לשנות את הקואליציה. היא עובדת מצוין".
- נוצרה איזושהי תחושה שהממשלה קצת שאננה לגבי האומיקרון. בבתי החולים נרשמת תפוסה מלאה והם עדיין בכוננות לקראת השיא. יש שרים שמתרעמים על זה שקבינט הקורונה לא מתכנס. "אנחנו יוצרים נקודת איזון טובה מאוד בין הצרכים של המשק לבין האופן שבו אנחנו מתמודדים עם המגפה. הדבר הכי חשוב הוא שנערכנו לגל הזה גם בחיסונים, גם בתרופות, גם בחיזוק מערכת הבריאות. זה מאפשר לנו להגיע כמעט לקצה האומיקרון".
- זה הזמן לבטל את התו הירוק? "קודם כל יש המלצה של הצוות המקצועי מאתמול שמדברת על זה שצריך לבטל אותו. אני חושבת שהגיע הזמן לסיים את מדיניות התו הירוק הגורפת, ולשמר אותו במקומות עם אוכלוסיות של אנשים בסיכון יותר גבוהה, כמו בתי אבות, כמו מקומות שבהם יש התקהלויות וכו'. אבל בסך הכל אני מאוד מקבלת את המלצת הצוות המיוחד לסיים עם התו הירוק לקראת הסופ"ש. אני חושבת שזו תהיה בשורה".