כוחות צה"ל עסוקים בשעות אלה בלחימה מתמשכת והשבת השטח בדרום לקדמותו - ובזמן הקרוב כבר צפוי לצאת למתקפת הנגד ברצועת עזה. לצד זאת, מבינים כעת עד כמה כבד האסון כאשר עשרות מהפיקוד הבכיר נהרגו בקרבות הקשים בדרום.
אל"מ יהונתן שטיינברג ז"ל, מפקד חטיבת הנח"ל, בן 42 מהקיבוץ שומרייה, היה בדרכו לחילופי אש שניהלו פקודיו עם מחבלים. בדרכו, נתקל במחבל ונהרג במהלך חילופי אש סמוך לכרם שלום. יהונתן יצא לבד מביתו על מנת להילחם לצד פקודיו. בדרכו אל הלוחמים נתקל במחבלים, חתר למגע, נלחם מולם לבדו ונהרג.
4 צפייה בגלריה
אל"ם יהונתן שטיינברג
אל"ם יהונתן שטיינברג
אל"ם יהונתן שטיינברג
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך מבצע "שומר החומות" שירת כמח"ט בנימין, שם לחם בקרב ירי מול מספר חמושים שירו אל עבר כוחות החטיבה וכוחות חטיבת כפיר סמוך לכיכר איו"ש ברמאללה. בעבר סיפר לכתבנו יואב זיתון שאותו אירוע ירי בבנימין יכל להוביל להריגתו, כאשר לראשונה יכל להיהרג מח"ט בצה"ל על ידי מחבלים מאז נפילתו של מח"ט יהודה אל"מ דרור וינברג ז"ל באינתיפאדה השנייה. אל"ם יהונתן שטיינברג ז"ל התגייס לגדוד 931, המשיך לתפקידים נוספים בחטיבה ונכנס לתפקידו כמח"ט נח"ל במאי האחרון.
אל"מ רועי יוסף לוי, משבי ציון, מפקד היחידה הרב מימדית, בן 44 בנופלו. אל"מ לוי כבר נפצע בעבר באורח אנוש במבצע צוק איתן ועבר שיקום ארוך על מנת לשוב ללחימה. אל"מ לוי ניסה לחזור להיות לוחם אך סורב כמה פעמים על ידי מפקדיו. הוא לא ויתר עד שניתן לו האישור. לאחר השיקום הוא מונה למפקד יחידת אגוז ובהמשך למפקד היחידה הרב מימדית.
4 צפייה בגלריה
רועי לוי ז"ל
רועי לוי ז"ל
רועי לוי ז"ל
בריאיון מיוחד שהעניק ל-ynet לפני מספר שנים סיפר אל"מ לוי על ההיכרות הקרובה שלו עם הרמטכ"ל לשעבר ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, וגם התייחס לסוגיית הלחימה מול חמאס בעזה כשאמר: "אני הראשון שייכנס לעזה במלחמה הבאה, ולא כדי לסגור חשבון. יש שם אויב רע שמסתתר מאחורי ילדים. בעיניים שלי ראיתי כיצד מחבל חמאס רצה לירות RPG על טנק שלנו, אבל חשש להיכנס לשטח השמדה שאליו כיוונו, אז הוא עשה זאת כאשר הוא מחזיק ילד קטן עד גובה החזה שלו".
חדשות - ראיון עם סגן אלוף ר' מפקד חטיבת אגוז מאושר צנזורה
(צילום: ניצן דרור ודובר צה"ל)

בשומרון אבלים על מותם של שני קצינים בכירים בקרבות. סא"ל יהונתן צור, מקדומים, מג"ד סיירת נח"ל, בן 33 בנופלו. לפני שעבר לקדומים התגורר צור ביצהר. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ספד לו: "יהונתן היה לוחם אמיץ, מלח הארץ, בן היישוב יצהר שהביא גאווה גדולה לשומרון. הלב נשבר לדעת שהפרח הנפלא הזה שצמח במחוזותינו נקטף עם טובי בניה של הארץ הזו. ליבנו עם המשפחה ואחיותיו היקרות תושבות יצהר שבשומרון. מרכינים ראש עם לכתו. ההתיישבות בשומרון יחד עם כל עם ישראל לא תישבר. נמשיך לעמוד על משמר ארצנו".
4 צפייה בגלריה
סא"ל יהונתן צור בשומרון
סא"ל יהונתן צור בשומרון
סא"ל יהונתן צור ז"ל
(צילום: שאול גולן)
חברו איציק סנדרוי תושב יצהר ספד לו: "הוא היה אידיאליסט אמיתי, לוחם מקצועי, בן אדם ערכי מאוד. הוא נתן את החיים שלו לעם ישראל והוא עשה את זה עד הקצה".
גם ביישוב איתמר אבלים לאחר הבשורה על מותו של סרן אור יוסף רן, מפקד צוות ביחידת דובדבן, בן 29 בנופלו. מיקה 41, אחותו סיפרה על אחיה: "דיברנו אתמול בערב והוא סימס לי בצהריים שהכל תקין ומאז כבר לא שמעתי ממנו. רק אתמול בערב בשעה 09:30 הודיעו לנו מדובר צה"ל שאור נהרג. אורוש נפל בידיים של הבן שלי, האחיין שלו שהוא גם לוחם בדובדבן היה המפקד ישיר של הבן שלי. הם נתקלו במחבלים בכפר עזה בזמן שהם ניסו לטהר את היישוב. הם היו על הכלים שלהם ואז חטפו אר פי ג'י והיו חייבים לעזוב את הכלים, ואז חטפו יריות של מחבלים. אורוש קיבל כדור בראשו ונהרג. אורוש הקים את יחידת הניוד של דובדבן כנהג מבצעי. הוא הקים את הפלגה וזאת ופיקד עליה. הוא ממש היה אור של כולנו, של כל מי שהכיר אותו, חברים ומשפחה. היו לו אינספור חברים וחברות והיה באמת אור גדול, ילד שמח שמאוד אוהב מוטוריקה. הוא היה אופנוען והיה איש של אנשים ורכבים וטיולים ושטח".
4 צפייה בגלריה
סרן אור יוסף רן מאיתמר
סרן אור יוסף רן מאיתמר
סרן אור יוסף רן ז"ל
בנוסף צה"ל איבד קצינים נוספים בהם רס"ן אריאל בן משה מקריית ביאליק, מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל, בן 27 בנופלו; רס"ן אמיר סקורי מירושלים, לוחם בסיירת מטכ"ל, בן 31 בנופלו; סגן שילה כהן משדרות, לוחם בשלדג, בן 24 בנופלו; סגן רום שלומי ממושב גנות, מפקד מחלקת סיור ביחידת שלדג, בן 23 בנופלו.
סרן טל גרושקה מכפר סבא, מפקד פלוגה בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, בן 25 בנופלו; רס"ן עידו יהושע מיבנה, מפקד פלגת ההדרכה בבית הספר לכוחות אוויר מיוחדים, בן 27 בנופלו; סרן אריה שלמה צירינג מרעננה, מ"פ תקיפה ביחידת עוקץ, בן 27 בנופלו; רס"ן אברהם חובלאשוילי מאשדוד.