הקצין הבכיר הרביעי שמתח ביקורת פומבית על התנהלות הצבא במלחמה, תת-אלוף במיל' גיא חזות, זומן לשיחה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי. הוא התבקש להשאיר את דבריו בתוך הצבא, לאחר שאלו פורסמו ב-ynet.
צפו: הביקורת הנוקבת והמצולמת של תא"ל במיל' חזות
(צילום: שיא לייב)

בימים האחרונים שוחח חזות עם הרמטכ"ל לאחר שביקורת חמורה שהשמיע באופן פומבי בחודש האחרון מול המצלמה - וכאמור פורסמה ב-ynet לפני כשבועיים - עוררה כעס במטה הכללי על האופי שבה הציג את הדברים.
הלוי לא צפוי להדיח את חזות מהמשך שירות המילואים שלו, לאחר שזה שימש כראש מערך הלמידה בזרוע היבשה לאורך המלחמה. יחד עם זאת, עוד נודע כי אלוף אחר במטה הכללי כן דרש מחזות שלא להשמיע יותר את דבריו על הצבא באופן כה גלוי, כל עוד הוא מעוניין להמשיך לשרת לסירוגין בתפקידו במילואים.
חזות הגדיר את דרך ניהול הלחימה ברצועת עזה כ"מחדל החמור ביותר", קרא "לחזור ליסודות" כדבר שלא נעשה בעקבות 7 באוקטובר ואף הגדיר את התחקיר הצבאי כ"מוסד שפשט את הרגל". בסביבתו ציינו כי הוא לא חוזר בו מאף אמירה, וכי את הביקורת הזו השמיע שוב ושוב בתוך החדרים הסגורים בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות, גם לפני שפרש משירות סדיר בצה"ל.
1 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל בגבול הצפון: צה״ל ממוקד בלחימה בחיזבאללה, ומתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח
הרמטכ״ל בגבול הצפון: צה״ל ממוקד בלחימה בחיזבאללה, ומתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח
לא צפוי להדיח את חזות. הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
הביקורת של חזות הועלתה בתוך הצבא בניירות עמדה ובדיונים פנימיים, בעיקר סביב הזנחת כוחות היבשה והחלפת לוחמים בגבולות בטכנולוגיות ומכשולים יקרים שקרסו ב-7 באוקטובר.
חזות, שפיקד על חטיבת כפיר בתקופת פרשת אלאור אזריה, קרא גם במפגש האחרון שבו דיבר ותועד שחובה לשמור על כל ערכי צה"ל כדי לא להידרדר מוסרית ולהפוך בכך "לאויבנו כחמאס וחיזבאללה". לאחר מכן הספיק לעלות שוב על מדים, להיכנס לרפיח ולשהות לזמן קצר עם לוחמי הנח"ל כדי להפיק ולהפיץ לקחים מטכניקות לחימתם בדרום רצועת עזה לכל כוחות היבשה.
חזות עשוי אפוא להמשיך בצבא, בניגוד לקצינים אחרים שמתחו באופן דומה ביקורת פומבית על צה"ל וננזפו או התבקשו בנימוס שלא להתייצב יותר על מדים כל עוד הם מבקרים פומבית את הצבא. הכוונה בין היתר היא לאלוף-משנה במיל' חזי נחמה, לתת-אלוף במיל' עופר וינטר ולאלוף-משנה חנוך דאובה, שעשה זאת עוד כמח"ט בשירות סדיר.