אמירתה חסרת הרגישות של ח"כ קטי שטרית מהליכוד, אתמול (שני) בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, כשהשוותה בין מצבה אחרי ניתוח שעברה למצבם של החטופים בעזה, עוררה סערה גדולה. עם זאת, לא מדובר בהסתבכות הראשונה של ח"כים עם התבטאויות שנויות במחלוקת כלפי משפחות החטופים.
1 צפייה בגלריה
קטי שטרית, בועז ביסמוט,  אלמוג כהן, ו טלי גוטליב
קטי שטרית, בועז ביסמוט,  אלמוג כהן, ו טלי גוטליב
לא ההסתבכות הראשונה. חברי הכנסת גוטליב, כהן, ביסמוט ושטרית
(צילום: דוברות הכנסת, יואב דודקביץ', משה מזרחי)
שטרית, שטענה כי היא לא מתקלחת אחרי ניתוח שעברה, פנתה לבני משפחות החטופים שהיו בדיון: "למה אני מספרת לכם את זה? כי אני כל כך מבינה איך עולמכם פתאום התהפך. אתם זוכרים שהייתם יושבים ושותים כוס קפה עם החטוף או החטופה, הדבר הכי טריוויאלי, ופתאום אתם כל כך מתגעגעים לזה", הוסיפה, "אז אני רוצה להגיד לכם כמה שליבי איתכם ואני יודעת מה אתם עוברים". בהמשך, שטרית הבהירה כי "ברור לי עד כמה הניסוח לא היה מוצלח. ‏שום הליך רפואי כזה או אחר אינו בר השוואה לסבל, לחוסר האונים ולהתמודדות של משפחות החטופים והחטופים עצמם".
כשלושה שבועות לאחר פרוץ המלחמה, אמר ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) בחדשות 12, להדס דן קלדרון שילדיה סהר וארז שוחררו משבי חמאס במסגרת עסקת השבויים, ואביהם עופר עדיין חטוף: ‏"אם אני קבעתי לדבר עם הבן שלי בטלפון ב-13:00 וב-13:07 הוא לא עונה לי, אני משתגע מדאגה. אז אני יכול להבין מה עובר עלייך", אמר ביסמוט.
"אני יודעת מה אתם עוברים". דבריה של ח"כ שטרית בוועדה
(צילום: ערוץ כנסת)

האמירות המביכות לא פסחו גם על ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), שאמר לבני משפחות חטופים שנכחו בדיון בכנסת בנובמבר האחרון על חוק עונש מוות למחבלים כי "אין לכם מנדט על הכאב, אנחנו קברנו 50 חברים". כהן הוסיף אז כי "חבר שלי גם חטוף בעזה". כהן התרעם על משפט שהופנה אליו מצד בני משפחות החטופים: "עזרת. לחצת. להרוג את הערבים, הרגתם מספיק ערבים". הוא ענה בתגובה: "מה זה להרוג ערבים? מה זה האמירה הזו? אין לכם מנדט על הכאב, אם אתם רוצים לדבר - תדברו, אל תתנו לפוליטיקאים קטנים להוליך אתכם שולל".
לאחר הדיון, התראיין ח"כ כהן בגלי צה"ל ואמר: "מבקש מחלק ממשפחות החטופים. דברו נקי ויקשיבו לכן, אי אפשר להזיז הצידה את הכאב של משפחות החללים. הכאב שלהן לא חשוב?".
במקרה אחר, ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) תקפה בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) את משפחות החטופים ואת יועץ התקשורת של מטה משפחות החטופים רונן צור: "משפחות החטופים שמתודרכות על ידי רונן צור הרע והמסית נגד הממשלה, תוך שימוש ציני בכן ובכאבכן. ‏בכל הכבוד, אין לכן זכות לבזות את קבינט המלחמה שעושה לילות כימים להנהיג את המלחמה ולהוביל להשבת כל החטופים. במקום שתבזו את חמאס אתן משחקות לידי אויבינו ששמחים בהחלשת חוסננו. זו לא הדרך".
הסערה בדיון על חוק עונש מוות למחבלים
(צילום: ערוץ כנסת)

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נפל בלשונו כאשר נפגש עם בני משפחות החטופים. הם תקפו אותו על כך שאמר להם שמי שעצר את המתווה להחזרת החטופים זה "הצד השני ולא אנחנו" וטענו כי מדובר בקשקוש, נתניהו השיב: "לא קשקוש, מה שאני אומר כאן הן עובדות ברורות. אני אומר לכם את הדברים, כי אני מכבד אתכם יותר מדי, שמעתי אתכם מהמיית לבכם, חבריי יאשרו את זה". בני משפחות החטופים זעמו ואמרו לו: "יותר מדי", "לא יצא לך טוב".
כמו כן, לפני כשבוע דווח כי גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו נתפסה באמירה שנויה במחלוקת מול משפחות החטופים. על פי הדיווח, מספר משפחות של חטופים שנפגשו עם ראש הממשלה, רעייתו ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש, סיפרו כי במהלך השיחה פנתה הגברת נתניהו למשפחות וטענה כי המסרים בתקשורת מחזקים את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בתגובה, חלק מהמשפחות צעקו ויצאו נגד דבריה, בטענה כי החטופים שחזרו דווקא טענו שהראיונות של בני המשפחות בתקשורת חיזקו אותם ועזרו להם. חלק מהנוכחים זעמו מאוד ואמרו שהם ימשיכו להתראיין. על פי הדיווח, ראש הממשלה נאלץ להתערב והבהיר כי השבת החטופים נמצאת בראש מעייניה של אשתו.
פורסם לראשונה: 23:09, 08.01.24