משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הבוקר (שבת) כי שני פלסטינים בני 22, סאמר אל-שאפעי וחמזה חריוש, חוסלו מירי צה"ל במחנה הפליטים טול כרם. בגדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, טענו כי חריוש הוא המחבל שעמד מאחורי פיגוע הירי באבני חפץ. "השהיד הוא מבצע הנקמה באבני חפץ", נמסר מהזרוע שהוסיפה כי "תגובתנו לפשע תהיה גדולה ככאבנו".
צה"ל עדכן כי שני המחבלים שחוסלו היו מעורבים באותו פיגוע, ניסו להימלט במהלך פעילות מעצר מבוקשים - ונהרגו בחילופי אש עם כוחות הביטחון. מצה"ל, שב"כ והמשטרה נמסר כי "השניים נורו ונהרגו לאחר שניסו להימלט מהמקום. אין נפגעים לכוחותינו". עוד ציינו כוחות הביטחון כי בנוסף נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע: מוחמד עבד אל-פתאח בלידי, בן 21, ואיבראהים אחמד כסבה, בן 19, שניהם ממחנה הפליטים. השניים הועברו לחקירת שב"כ. בסריקות במבנה בו הסתתרו ועליהם נתפסו אמצעי לחימה, בהם שני רובי M-16, אפודים צבאיים ומחסניות.
2 צפייה בגלריה
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
סאמר סלאח אל-שאפעי וחמזה ג'מיל חריוש
2 צפייה בגלריה
כניסה של כוחות צה"ל לטול כרם
כניסה של כוחות צה"ל לטול כרם
כוחות צה"ל בטול כרם
פיגוע הירי באבני חפץ שבשומרון אירע בשלישי, אז נהגת דיווחה כי אש נפתחה לעברה ולעבר מכוניות נוספות. גבר בן 39, שהיה ברכב אחר, נפצע קל משברי זכוכיות. בתמונה מהזירה נראית שמשת הרכב של הפצוע מנוקבת משני כדורים שפגעו בה, וכדור נוסף חורר גם את מכסה המנוע. נזק נגרם גם לרכב נוסף. הנהגת שדיווחה על הירי המשיכה למעבר תאנים הסמוך. לדבריה, מרכב המחבלים יצא מחבל שפתח באש, ככל הנראה חריוש שחוסל היום, ונמלט. הוא ירה לעבר שלוש מכוניות. כוחות הביטחון שהגיעו למקום פתחו בסריקות ואיתרו תרמילים בזירה.
פיגוע הירי הגיע שעה קלה לאחר שמרצועת עזה נורו שלוש רקטות לעבר ישראל. השיגורים נעשו כנקמה על מותו של האסיר הביטחוני חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלאמי ביהודה ושומרון, שמת בכלא לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. מותו של עדנאן, שנחשב לגיבור בעיני פלסטינים רבים, עורר בקרבם זעם רב. בג'יהאד האיסלאמי ובחמאס איימו להגיב, ושעות לאחר ירי שלוש הרקטות בשעות הבוקר - נורה מטח כבד לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות, שהמשיך אל שעות הערב והלילה. סך הכול נורו לעבר שטח ישראל יותר מ-100 רקטות תוך יממה.