4 צפייה בגלריה
שני אביגל אימו של עידו אביגל שנהרג מרקטה בשומר חומות
שני אביגל אימו של עידו אביגל שנהרג מרקטה בשומר חומות
שני אביגל וברקע הילד עידו שנהרג ב"שומר החומות"
(צילום: גדי קבלו)
שני אביגל, אמו של הילד עידו בן החמש שנהרג לפני שנה במבצע "שומר החומות" מפגיעת רסיס רקטה ששוגרה מרצועת עזה, ילדה הבוקר (חמישי) בן. טקס הברית לרך הנולד צפוי להיערך ב-12 במאי - יום השנה למותו של עידו.
הלידה התרחשה בבית החולים שיבא בתל השומר. עדי, אחותה של שני, סיפרה: "בשעה טובה היא ילדה בן בריא, היא מרגישה טוב. אסף בעלה היה לצידה לאורך כל הלידה. ברוך השם הכול בסדר, כולנו מתרגשים ומתרגלים. זה יום מרגש מאוד".
ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בתגובה: "מאחל מזל טוב, נחת והמון אושר לשני אביגל, אמו של עידו אביגל ז"ל, שילדה בשעה טובה בן, ביום העצמאות למדינת ישראל. עם ישראל חי".
4 צפייה בגלריה
 עידו אביגל והממ"ד שאליו חדר הרסיס הקטלני בבית בשדרות
 עידו אביגל והממ"ד שאליו חדר הרסיס הקטלני בבית בשדרות
עידו אביגל והממ"ד שאליו חדר הרסיס הקטלני בבית בשדרות
(באדיבות המשפחה )
ב-12 במאי בשנה שעברה, במהלך המבצע רחב ההיקף של צה"ל מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, חדר רסיס של רקטה את חלון הממ"ד בבית דודתו של הילד עידו. אמו שני נפצעה אז קשה וכך גם בן דודו נועם אברג'יל. עדי, אמו של נעם ואחותה של שני, נפצעה אז באורח קל. עידו נפצע אנושות ומותו נקבע כעבור כמה שעות בבית החולים ברזילי באשקלון.
האם שני, שלא נכחה בהלוויית עידו בגלל פציעתה הקשה, פרסמה הספד לזכרו בציון יום ה-30 למותו. "דודקה שלי, אני רוצה לבקש ממך סליחה. סליחה שלא יכולתי להיות בהלוויה שלך", כתבה אז שני. "סליחה שאמרתי שאני שומרת עליך תמיד, סליחה שאמרתי לך שבממ"ד אנחנו בטוחים ומוגנים ואפשר לישון בשקט, או לצחוק ולשחק. לא התכוונתי לשקר לך, באמת חשבתי שתהיה מוגן".
"סליחה שלא הייתי חדה מספיק להזיז אותך כששמעתי את הרסיסים האחרים, לפני שנכנס הרסיס הארור. לא האמנתי שזה בכלל אפשרי. סליחה שהגנת עליי בגופך, במקום שאני אגן עליך. סליחה שקראתי ברכת הגומל ואבא קרא עליך קדיש. השארת לי כמה צוואות לא כתובות ואני מבטיחה לממש אותן. ידעת לומר לי מה יקרה. אמרת לי שיש הרבה ילדים ואנשים גדולים בחדר, ושכל הממ"ד הולך להימחץ. לא השכלתי להבין את דבריך בזמן. אפילו צחקתי. סליחה שלא הבנתי שאתה נפרד ממני".
4 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בשדרות
פגיעה בבית בשדרות
הפגיעה בבית דודתו של עידו בשדרות
4 צפייה בגלריה
עידו אביגל
עידו אביגל
עידו אביגל
ההספד של האב אסף בהלוויה

באוקטובר בשנה שעברה עזבו האם שני, האב אסף והאחות תהל את הבית בשדרות ועברו להתגורר במושב כפר אחים סמוך לקריית מלאכי. משאית הובילה את הציוד של המשפחה, ולתוכה הועמסו אז גם חפציו האישיים של עידו. "אנחנו עוברים כדי להיות רחוק, אבל שדרות תמיד תהיה איתנו בלב", אמרה אז שני.
בני המשפחה סברו כי עם היציאה לדרך החדשה, הרחק מגבול רצועת עזה, יהיה לה טוב יותר ושקט. "זו החלטה לא פשוטה", סיפרה אז שני. "לא הייתה לנו כוונה לעזוב את שדרות, התוכנית המקורית שלנו הייתה לעבור דירה לבית קרקע בעיר. האנשים כאן בשדרות מדהימים ויש כאן קהילה מיוחדת במינה".
המעבר של המשפחה משדרות למושב ליד קריית מלאכי
(צילום: גדי קבלו)

האם אמרה אז עוד: "זה כל כך קשה, אבל אלו הנסיבות. עברנו תהליך ארוך. הבת תהל דווקא בסדר עם המעבר, אני מאמינה שבהמשך היא תרגיש את הפרידה אבל היא תהיה בסדר".
אחרי מותו הטרגי של הילד, המליץ מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין כי לוחות הפלדה בחלונות הממ"דים ביישובי העוטף עד לטווח של שבעה קילומטרים מרצועת עזה יוחלפו בלוחות בעובי של 32 מילימטרים. תחקיר שנערך בפיקוד העורף העלה כאמור כי רסיס הרקטה חדר דרך חלון הממ"ד בבית שספג פגיעה ישירה.