פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד תושב ירושלים נווה בן יתח (29), שניסה לדרוס מפגין וגרר על מכסה המנוע של רכבו מוחה נוסף בהפגנה לשחרור החטופים בכביש איילון בחודש מרץ.
תיעוד התקרית מחודש מרץ

לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד טל סלגניק מפרקליטות מחוז תל אביב, במוצאי שבת ב-2 במרץ, במהלך הפגנה שהתקיימה בנתיבי איילון סמוך למחלף ארלוזורוב, בן יתח נסע ברכבו ונעצר כך שחזיתו נוגעת ברגלו של אחד המפגינים במקום. בעקבות כך, המפגין נאלץ להשעין את ידיו על מכסה המנוע של הרכב, ובהמשך אף לעלות עם גופו על מכסה המנוע, מתוך החשש כי ייפול מתחת לרכב, בעוד בן יתח ממשיך בנסיעה איטית לכיוונו.
למרות זאת, הנאשם המשיך בנסיעה, כשהמפגין שעל מכסה המנוע של רכבו מפציר בו, במלל ובתנועות גוף, שיעצור את הרכב ויאפשר לו לרדת. חרף הפצרותיו, בן יתח האיץ את מהירות נסיעתו והחל לזגזג בחדות בין נתיבים, כשהוא מטלטל את הרכב, מאט ומאיץ לסירוגין, ואף בולם בפתאומיות באופן שסיכן את חייו של המפגין. בכל אותה העת המוחה אחז במגבי שמשת הרכב ביד אחת, ובידו השנייה ניסה לסמן לנאשם לעצור. למרות זאת, הוא המשיך כאמור בנסיעתו הפרועה, עד שעבר את המחלף, שם האט. המתלונן ניצל את ההזדמנות הזו על מנת לקפוץ מהרכב הנוסע.
1 צפייה בגלריה
נהג דורס מפגין בנתיבי איילון וגורר אותו על מכסה המנוע
נהג דורס מפגין בנתיבי איילון וגורר אותו על מכסה המנוע
המפגין על רכבו של הנאשם
עוד נכתב בכתב האישום כי הנאשם נסע לכיוונו של מפגין אחר, שניסה לגרום לו לעצור את רכבו, כך שהוא נאלץ לקפוץ הצידה כדי לא להיפגע. כתב האישום מייחס לבן יתח עבירות של מעשה פזיזות ורשלנות ונסיון לחבלה חמורה.
עורכי הדין שלמה חדד ואיתי כהן, המייצגים את נווה בן יתח, מסרו: "מדובר במקרה קלאסי של הגנה עצמית, מקרה שבו הוא, אשתו ובנו הפעוט נסעו בכביש איילון. הוא לא היה מודע כי מתקיימת הפגנה במקום. המפגינים ירדו לכביש ללא אישור, קיימו במקום הפגנה לא חוקית תוך שהם חוסמים אותו, לא נתנו לו לעבור והחלו להכות ברכבו עם מקלות הדגלים. מרשנו, שחשש לחייו ולחיי משפחתו וחשש שמא ישברו את שמשות הרכב, החל בנסיעה. תוך כדי המפגין, שנהג בבריונות, סירב לכך שמרשנו ייסע על הכביש וקפץ על רכבו על מנת למנוע ממנו להמשיך בנסיעה. מרשנו, שכאמור חשש לחייו ולחיי משפחתו, המשיך בנסיעה ולאחר מספר מטרים עצר בשולי הכביש והמפגין ירד מהרכב.
כמו כן, מעיון בחומר החקירה המצלמות של נתיבי איילון לא עבדו 'בטעות' בחלק שבו הכו ברכב, והחלו לעבוד רק בחלק שבו מרשנו נסע על מנת לברוח מהאלימות שנבעה ממניע גזעני (מדובר במשפחה עם חזות חרדית), כשנאמרו קריאות גנאי כלפיהם וכן גרמו נזק לרכב".