התותחים רועמים בעת הכרזת צ'רלס כמלך
(צילום: רויטרס)


צ'רלס הוכרז כמלך בריטניה

אתמול בערב צ'רלס השלישי נשא נאום ראשון לאומה הבריטית כמלך ואמר: "מתחייב להקדיש את חיי לשרת אתכם, כמו אמי". היום הכריזה עליו מועצת העלייה כמלך, לאחר מכן נמסרה ההצהרה ממרפסת ארמון סנט ג'יימס, ומשמר המלך קרא: "היפ היפ - הוריי!". ומה אומרים הישראלים שפגשו את צ'רלס על המלך החדש?

הרצוג יגיע להלוויה, ייתכן שגם לפיד

כמו בבריטניה, גם בישראל נערכים להלוויית המלכה אליזבת השנייה, שתתקיים ביום שני הבא: הנשיא יצחק הרצוג יגיע ללונדון, ייתכן שגם ראש הממשלה יאיר לפיד. בישראל בוחנים את האפשרות להורדת הדגלים לחצי התורן ביום ההלוויה.
נאום המלך צ'רלס השלישי, אתמול
(צילום: רויטרס)

כוחות רוסיים בדרך לחרקוב
(מתוך טוויטר)

תפנית במלחמה באוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טוען שצבאו שחרר כ-30 יישובים בחרקוב, ובסך הכול כ-1,000 קמ"ר בשבוע. חייליו הצטלמו בקופיאנסק, שמהווה מרכז אספקה חשוב לצבא רוסיה במזרח - והרוסים מודים ש"ההתקדמות חדה ומהירה", ושקייב רשמה "ניצחון משמעותי". מסוקים ומשוריינים רוסיים בדרך לאזור: "יסייעו לעצור כל התקדמות".

אירופה נגד איראן

צרפת, גרמניה ובריטניה, החתומות על ההסכם מ-2015, מתחו ביקורת על טהרן ואמרו: "ספק רב אם היא רוצה לחזור להסכם הגרעין". הן רמזו כי איראן מנסה לקשור בין התיקים הפתוחים בסבא"א לחזרה להסכם, והבהירו: "על האיראנים לספק תשובות אמינות לסבא"א".

הרשימה המשותפת חוזרת

אחרי משא ומתן ארוך בין חד"ש לבל"ד, ששקלה לרוץ עצמאית עקב רצונו של איימן עודה להמליץ על מועמד לראשות הממשלה, שתי הסיעות חתמו על מסמך הבנות לריצה משותפת. לפי ההסכם, הרשימה המשותפת לא תמליץ על אף מועמד - אלא אם יעמוד בשורת תנאים. גם תע"ל צפויה לחתום. עודה: "גנץ ולפיד יצטרכו להזיע כדי לקבל המלצה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)

פגישה מכרעת על איחוד בשמאל

ראשי יש עתיד, העבודה ומרצ ידונו הערב באיחוד בין שתי מפלגות השמאל, שאליו מתנגדת בתוקף מרב מיכאלי. שרת התחבורה מאמינה שאיחוד יוביל לאובדן של מנדט לגוש, ראש הממשלה יאיר לפיד בטוח: במקרה שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה - נתניהו ירכיב ממשלה. ומה הוויתורים שהוא מתכוון להציע?
2 צפייה בגלריה
אתר המורשת לאחר הגניבה
אתר המורשת לאחר הגניבה
אתר המורשת לאחר הגניבה
(באדיבות מועצת עמק חפר)

20 כלי נשק משנות ה-40 נגנבו מאתר מורשת

אלמונים פרצו ל"סליק ההגנה" בקיבוץ משמר השרון שבעמק חפר וגנבו כלי נשק מעוקרים. הסליק שימש את ארגון ההגנה לפני קום המדינה, ונשמר בסוד שנים ארוכות.

רצח בכפר ליד נהריה

עוד סוף שבוע אלים בחברה הערבית: צעיר מהיישוב מזרעה נורה ונהרג אמש. בשרון נורה צעיר ונפצע קשה, כמו גם ביישוב הבדואי שגב שלום ובחוף הים בג'סר א-זרקא.
מעצרו של מחמוד ג'אבר
(יופ הדר אל)

שחקן מכבי חיפה נאזק ליד האצטדיון

תקרית חריגה: קשר הקבוצה מחמוד ג'אבר הגיע לאצטדיון סמי עופר למשחק מול נס-ציונה, ועוכב על ידי שוטר. הוא שוחרר כעבור דקות. מהמשטרה נמסר: "הוא לא הציג תו כניסה וסירב להזדהות". צפו בעימות.

5 הרוגים מול חופי ניו זילנד: "לווייתן התנגש בסירה"

הסירה, שבה היו לפי דיווחים קבוצת חובבי ציפורים, התהפכה מול חופי העיר קאיקורה. 5 טבעו, 6 חולצו בסיוע מסוקים. ראש העיר העריך שלווייתן פגע בה: "המים היו שקטים". המשטרה טרם אישרה זאת, אך הכריזה: "זה חסר תקדים".