2 צפייה בגלריה
נחמן אש, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ ושרון אלרעי פרייס
נחמן אש, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ ושרון אלרעי פרייס
"על מקבלי ההחלטות לבחון את כלל השיקולים". בנט, פרופ' אש, הורוביץ וד"ר אלרעי פרייס
(צילום: אלכס קולומויסקי, קובי גדעון/לע"מ, שמוליק דודפור)
ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (ה') עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרד הבריאות, לאחר הביקורת שהטיח במומחי הבריאות שקראו להחמרת ההגבלות. בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה ושר הבריאות נמסר כי "ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות".
(צילום: משי בן עמי)

בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס וממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע.
בהודעה המשותפת נכתב כי "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות. ראש הממשלה הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך".
בנט לפני המראתו לישראל: "מכבד מאוד את מומחי משרד הבריאות, אבל נימנע מהגבלות גורפות"
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

ד"ר אלרעי פרייס על דברי בנט: "במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות"
(צילום: ערוץ כנסת )

בתדרוך לתקשורת שקיים ביום שני בתום נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, אמר בנט כי "אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה", בהתייחסות להשפעות הכלכליות של הגבלות כמו צמצום התקהלויות. "הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי - אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו".
בנט כבר רמז על הביקורת שלו כלפי מומחי הבריאות בנאום עצמו בפני העצרת הכללית במטה האו"ם בניו יורק: "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות
"במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות". ד"ר אלרעי פרייס ופרופ' אש
(צילום: עמית שאבי)
הורוביץ השיב לביקורת של בנט והודיע כי הוא מעניק "גיבוי מלא" למומחי משרד הבריאות. "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום", אמר הורוביץ. "אני יכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה. המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד".
אתמול השיבה גם ד"ר אלרעי פרייס לביקורת של בנט בדיון של ועדת החוקה של הכנסת. "במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות, וזה שבוועדה בכנסת אנשים לא מערערים על המקצועיות של בכירי משרד הבריאות ובכירי מערכת הבריאות, זה מאוד חשוב", אמרה ד"ר אלרעי פרייס.