משרד החוץ הקים חמ"ל מיוחד שיטפל בבקשות הכניסה לארץ של אזרחים זרים וישראלים. מדובר בבשורה גדולה לילדי ישראלים שחיים בחו"ל ונמנע מהם להגיע לארץ משום שהוריהם לא אזרחו אותם ולכן לא יכלו להיכנס לארץ עם דרכונים זרים בתקופת הקורונה.
כעת, הם לא יידרשו עוד לגשת לקונסוליות. במקום זאת יוכלו לפנות באופן מקוון לחמ"ל במטה משרד החוץ בירושלים, לשלוח את כל המסמכים הנדרשים ולקבל אישור במהירות.
1 צפייה בגלריה
עידן רול סגן שר החוץ בביקור בחמ"ל משרד החוץ
עידן רול סגן שר החוץ בביקור בחמ"ל משרד החוץ
יותר מ-10,000 בקשות ביום. סגן שר החוץ בחמ"ל החדש
בעקבות הגבלות הקורונה המצריכות אישורים פרטניים לכניסה ארצה, כמות הפניות לקבלת אישורי כניסה לישראל גדלה במאות אחוזים. מדי יום מגיעות יותר מ-10,000 בקשות. ישראלים רבים בעולם מתלוננים שהקונסוליות לא עומדות בעומס והם לא מקבלים מענה לעיתים יותר משבוע.
ההחלטה הראשונה שקיבל סגן שר החוץ עידן רול עם כניסתו לתפקיד הייתה לתגבר את השירות הקונסולרי בעקבות המצב. במשרד החוץ הוקם החמ"ל המיוחד בניהולו של ראש האגף הקונסולרי אייל סיסו, שנותן מענה מידי לאלפי הפניות המגיעות מדי יום לנציגויות ישראל השונות בעולם.
כמו כן, יושק שירות דיגיטלי חדש שיאפשר לשלוח את הבקשה בצורה מסודרת ופשוטה במקום אחד, מה שימנע כפילויות בבקשות המעכבות את מתן השירות, וכן תקל על הפונים לצרף את האישורים הנדרשים, ועל משרד החוץ לאשר בקשות בצורה מהירה ולהודיע על כך בצורה מיידית לפונים. השירות יפטור ישראלים וזרים מלהגיע לקונסוליות – דבר שהפך לכמעט בלתי אפשרי בשל הגבלות הקורונה בחו"ל – והם יוכלו להתנהל מול החמ"ל בירושלים באופן מקוון.
סגן השר רול אמר כי "עם כניסתי לתפקיד קיבלתי פניות ציבור רבות והתוודעתי לעומס הגדול לו נתון המערך הקונסולרי של משרד החוץ. אני שמח לבשר על תגבור משמעותי בשירות לאזרחי המדינה ולאזרחים זרים. החמ"ל והשירות הדיגיטלי יקצרו את זמני ההמתנה ויקלו על עובדי משרד החוץ, השגרירויות והקונסוליות ברחבי העולם לתת שירות".