(צילום: עידו ארז, אסף חן)

רב-כלאי ניסים בכר, ראש תחום אבטחת סגל בשב"ס, התייחס בריאיון לאולפן ynet למטען החבלה שהושלך לעבר ביתו של קצין מודיעין בשב"ס בסוף השבוע, ואמר כי מדובר ב"עליית מדרגה". לדבריו, "אנחנו נותנים מעטפת אבטחה מסודרת לסגל המאוים שלנו כדי להקנות לו ביטחון. לא ניתן לעבריינים או לאחרים להשפיע עלינו, לא בתחום הפלילי ולא בתחום הביטחוני".
בכר ציין כי במקרה של השלכת המטען מדובר ב"אירוע פלילי. אנחנו בתחילת החקירה ולא שוללים כלום". הוא סיפר שהגיע לביתו של הקצין כמעט שעה לאחר שהמטען התפוצץ. "ראיתי את ההרס הרב שהיה באזור. מטען כזה זה פגיעה בסגל שלנו, פגיעה באנשי ציבור. החשש הוא תמיד מפני פגיעה פיזית ממשית בסגל שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא מול גורמי הביטחון, מול משטרת ישראל, מול דסק מאוימים".
1 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
"פועלים כאגרוף חזק נגד כל מי שמאיים עלינו"
(צילום: AP)
יכול להיות שההרתעה נפגעה בכל מה שקשור לאנשי שב"ס? "אכן, אנחנו רואים עליית מדרגה אבל זו עלייה מדרגה שמהווה גם את מה שקורה בחוץ ושב"ס הוא מראה פנימית. זה אכן משליך עלינו אבל אנחנו פועלים כאגרוף חזק נגד כל מי שמאיים עלינו ומשתמשים בכל הכלים החוקיים שעומדים לרשותנו".
היו איומים ספציפיים על אותו קצין מודיעין? "לא, לא היה לנו איום ספציפי כלפיו. אנחנו גם לא מבינים מה המניע, אנחנו כרגע בדוחות המודיעין גם לא מוצאים שום מניע אפשרי או מניע שיגרום לאירוע הזה לקרות".
כמה התרעות ממוקדות יש לכם כרגע, אם יש כאלה? "יש מספר התרעות ממוקדות שאנחנו פועלים לסיכול, אם זה סיכולים פיזיים, לבוא מול האנשים, מול המאיימים, כל עוד זה גלוי, ולהטיח בפניהם ולהוריד אותם מזה, ואם זה על ידי כתיבת תיקי תקיפה לכל איום. אני מדבר על תיק תקיפה מודיעיני, שבו אנחנו מפרטים למקבלי ההחלטות שלנו איך אפשר לטפל בזה ואנחנו מצליחים להוריד את האיומים".