טרור בשומרון: גדעון פרי, תושב היישוב קדומים, נרצח היום (ראשון) בפיגוע באזור התעשייה בראון סמוך ליישוב קדומים. הוא פונה במצב אנוש, מורדם ומונשם, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים ואישה. ביישובים סיפרו כי "לחם בכל כוחו במחבל".
כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל הפלסטיני שהכה את המאבטח בראשו עם פטיש, חטף את אקדחו - ונמלט מהזירה ברכב גנוב. למחבל היתר עבודה לתעסוקה במפעל בשומרון.
אמבולנס צבאי פינה את פרי מזירת הפיגוע לבית החולים. באזור התעשייה מועסקים גם ישראלים וגם פלסטינים, שהורשו לעבוד תחת פיקוח ונוהלי אבטחה שהוחמרו. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות רבים פתחו במרדף אחר המחבל.
הזירה באזור התעשייה בראון

2 צפייה בגלריה
גדעון פרי וזירת הפיגוע בקדומים
גדעון פרי וזירת הפיגוע בקדומים
הנרצח, גדעון פרי - וזירת הפיגוע
(צילום: באדיבות המשפחה)
תושבי קדומים הונחו להישאר במשך שעות בבתיהם בעקבות הפיגוע. "בשל אירוע ביטחוני סמוך ליישוב יש להיכנס לבתים ולנעול דלתות וחלונות. אין להסתובב ברחובות ואין לצאת לכבישים באזור. יש לפנות למוקד רק לדיווחי חירום", נמסר לתושבי קדומים.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "צריך להחזיר את ההרתעה. הפיגוע הזה לא יכול היה לבוא בלי ההסתה ומימון הטרור של הרשות הפלסטינית, המחבל הזה יקבל משכורת עתק לכשייתפס, לכל חייו, מהמחבל בחליפה אבו מאזן, התיאום הסיאמי של החמאס. ביום בו ישוחרר יקבל פנסיה של גנרל ב'משטרה הפלסטינית' שהיא זו שאמורה להילחם בטרור ברוח הנסיגות והסכמי אוסלו. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר מהקונספציה, הגיע הזמן שתבין מי האויבים שלנו ומול מי אנחנו מתמודדים".
ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק אמר: "דרשתי היום במקום הפיגוע ממפקד האוגדה וממח"ט שומרון וכן בשיחה עם אלוף פיקוד המרכז דיון דחוף בנושא הממשקים עם הערבים, כולל באזורי התעשייה. לא ייתכן שפועל שקיבל אישור של שירות הביטחון הכללי להיכנס למקום מבצע פיגוע בקלות ומצליח לברוח. האינתיפאדה כבר כאן - לא ניתן שדם יהודים ימשיך להיות הפקר".
פינוי הפצוע בפיגוע בקדומים לבית החולים בילינסון
(צילום: שאול גולן )

2 צפייה בגלריה
פינוי הפצוע בפיגוע בקדומים לבית החולים בילינסון
פינוי הפצוע בפיגוע בקדומים לבית החולים בילינסון
הגעת הפצוע לבית החולים בילינסון
(צילום: שאול גולן )
בשבוע שעבר אירעו שני פיגועי ירי בקלקיליה ובבקעת הירדן. ביום ראשון שעבר נרצח בפיגוע ירי בבקעת הירדן יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, ונפצע באורח קל אנס ג'ראמנה בן 32 מהיישוב מוקייבלה בגלבוע. הדיווח הראשוני על הפיגוע התקבל מג'ראמנה, שעדכן את צה"ל שירו לעבר רכבו. הכוחות חברו אליו סמוך למחולה, על כביש 90, וראו כי חלונות רכבו נופצו. בזמן שטופל בזירה החלו כבר הסריקות אחר היורים, ובמרחק 250 מטרים מהמקום שבו נפגע ג'ראמנה הכוחות איתרו את הרכב שבו שכב דויטש שנפצע אנושות. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.
יממה לאחר מכן נורה ונפצע באורח קשה גבר ישראלי-יהודי כבן 60 ששהה במוסך בקלקיליה. הוא פונה תחילה לקבלת טיפול בבית חולים פלסטיני, ולאחר שמצבו התייצב הועבר לבית החולים מאיר בכפר סבא. מהירי נפצעו גם שני פלסטינים באורח קל עד בינוני. המחבל שפגע בשלושה חוסל בזירה סמוכה על ידי מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה.
המחבל טארק דאוד (18) שוחרר מהכלא הישראלי בעסקה בנובמבר שבמסגרתה שוחררו 80 חטופים משבי חמאס בעזה. זו הפעם הראשונה מאז העסקה שאחד מהמחבלים המשוחררים מהכלא מעורב בפיגוע שבו ישראלי נפצע קשה.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום
פורסם לראשונה: 16:08, 18.08.24