אחרי שראש השב"כ רונן בר איים לחסל את בכירי חמאס "בכל מקום", כולל "בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה ובקטאר", ובצל איומים שהשמיעו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, באנקרה מזהירים את ישראל מפעולות בשטחה.
3 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טראיפ ארדואן
ארדואן. "השלכות חמורות"
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ רונן בר. הבטיח לרדוף את מנהיגי חמאס
(צילום: מוטי קמחי)
בכירי חמאס חוגגים ב-7 באוקטובר, על אדמת טורקיה
הכותרת
החיסולים הממוקדים שוב על הפרק / רונן ברגמן
33:12
גורם במודיעין הטורקי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יהיו "השלכות חמורות" לניסיון של ישראל לרדוף את בכירי חמאס "מחוץ לשטחים הפלסטיניים", בין אם בטורקיה או במקומות אחרים. לדברי הגורם, האזהרה הועברה לישראל "בהמשך להצהרות של גורמים רשמיים".
בר, נזכיר, אמר כי "הקבינט הציב לנו מטרה, במילים של הרחוב זה לחסל את החמאס, ואנחנו נחושים לעשות את זה. זה המינכן שלנו. זה ייקח כמה שנים אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה. החובה שלנו היא לספק גם ביטחון וגם תחושת ביטחון. לצערי ב-7 באוקטובר לא הצלחנו לעשות את זה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, מצידו, הצהיר במסיבת עיתונאים בקריה לפני כשבוע וחצי כי הנחה את המוסד "לפעול נגד ראשי החמאס באשר הם".
3 צפייה בגלריה
ארדואן עם הנייה ואבו מאזן. אזהרה לישראל
ארדואן עם הנייה ואבו מאזן. אזהרה לישראל
ארדואן עם הנייה ואבו מאזן. אזהרה לישראל
(צילום: AFP PHOTO / TURKISH PRESIDENCY PRESS OFFICE)
טורקיה מארחת בשגרה את בכירי חמאס, ולפני שנתיים התמקם שם פתחי חמאד, השייך לזרם הניצי של הארגון. בעת מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, אז טבחו מחבלי חמאס מבית לבית ביישובי העוטף, היה מנהיג חמאס הנייה באיסטנבול - ותועד משתטח לתפילה על הרצפה בזמן שברשת אל-ג'זירה הקטארית שודרו תמונות מאירועי הטבח.
בחודש אוקטובר פורסמו כתבות על מתיחות בין טורקיה לבין ארגון הטרור, אך לשכת הנשיאות הטורקית הכחישה את הדיווחים הללו, ובהם זה שטען כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן הורה לבכירי חמאס לעזוב את המדינה, וטענה שהפרסומים "חסרי בסיס". מקורות טורקיים מסרו ל"א-שרק אל-אווסט" כי הדיווח על בקשת טורקיה ממנהיגי חמאס לעזוב "התבסס על העמדה שלפיה אנקרה מתנגדת להרג אזרחים בכל מצב, אבל יחסיה עם חמאס נמשכים".
הנשיא הטורקי השמיע לאחרונה שלל הצהרות בעד חמאס, טען שהוא לא ארגון טרור - והיום גם האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא "פושע מלחמה". לטענת ארדואן, נתניהו "יועמד לדין כפושע מלחמה". הוא אמר היום כי "נתניהו נכנס להיסטוריה כ'קצב של עזה', יש לו תוכניות התרחבות מעבר לרצועה, הגדה וירושלים". עוד טען נשיא טורקיה כי "לישראל יש פצצות גרעיניות, אבל היא לא מודה בכך".