2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
סחטו באיומים - והתחזו לאנשי שב"כ
(צילום: shutterstock)
שני תושבי ירושלים סחטו אלפי שקלים מבני זוג - תושב מזרח ירושלים ואשתו הפלסטינית - תוך כדי שהתחזו לעובדי שב"כ ואיימו להפיץ לקרובי משפחתם שהם משתפי פעולה עם ישראל. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (חמישי) נגד משה צבאג (53) ממעלה אדומים ונאסר קרקי (41), תושב ענאתה החדשה שבמזרח ירושלים, שנתיים אחרי שהוציאו ממנו אלפי שקלים.
לפי הפרקליטות, האישה הפלסטינית נעצרה ב-2014 בישראל בגין שהיה בלתי חוקית והתחזות והוגש נגדה כתב אישום. סמוך לדיון שזומנה אליו בבית המשפט, פגש ע', בעלה משכונת ראס אל-עמוד, את מכרו קרקי - וסיפר לו על מעצרה. קרקי טען בפניו ש"ידאג" שאשתו לא תיכנס לכלא, וכי ידבר עם האנשים שיוכלו לסגור את העניין עבורו. בהמשך, ללא קשר לדבריו של קרקי, עודכנו בני הזוג כי התיק נגד הפלסטינית נסגר.
2 צפייה בגלריה
סילוואן
סילוואן
מזרח ירושלים. ארכיון
(צילום: AFP)
כשנתיים לאחר מכן, התקשר קרקי לע' ואמר לו כי ישראל מתכוונת לעצור את בן דודתו, וביקש ממנו לעדכן כשהדבר יתרחש. ביוני 2019 שוב התקשר קרקי לע' והציג בפניו מצג שווא כי "קפטן ירון" מהשב"כ מעוניין לשוחח איתו - וצבאג התחזה לאיש שב"כ והורה לע' לצלם את בית דודיו מבפנים - ואם יסרב, יצטרך לשלם בגין סגירת התיק הפלילי של אשתו חמש שנים קודם לכן. ע' סירב לצלם את הבית, ובתגובה איים עליו צבאג שיספר כי הוא "מלשין" לשב"כ אם לא יעביר לו 40 אלף שקל.
בעקבות הלחץ שהפעילו צבאג וקרקי על ע', נפגשו השלושה ביוני 2019 בבית קפה בדרך בית לחם בירושלים, ושם העביר ע' 8,000 שקל במזומן לשני הנאשמים. צבאג וקרקי, לפי כתב האישום, התחלקו בכסף. מחשש שאיום השב"כ יתמשש, כ' דרש מצבאג וקרקי אישור על התשלום - וצבאג העביר לו מסמך שבו גם ציין כי הוא עדיין חייב להם 32,000 שקל, אותם יעביר בתשלומים.
כמה ימים לאחר מכן, התקשר צבאג לע' כשהוא שוב מציג את עצמו כ"קפטן ירון" מהשב"כ, ודחק בו להעביר את שאר הכסף, תוך שאיים לספר לבני משפחתו על שיתוף הפעולה שלו עם ישראל - ואף ישמיע את הקלטות השיחות ביניהם. צבאג הוסיף כי הוא מסוגל לזמן את דודיו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר העתיקה, וכי הוא מסוגל "לשחרר ממעצר תוך דקה", כלשונו. "עם מה שיש לי בידיים אני יכול להגיע לאן שאני רוצה", אמר לע' המבוהל והזכיר לו כי השיחה ביניהם מתנהלת כדי ש"הממשלה" לא תפנה להוריו. "אני יכול להגיד לך איפה אשתך, מתי אתה הולך לשירותים - ואיפה כל אחד מבני משפחתך מסתובב בכל דקה ודקה. אני אשמיע את ההקלטות לאשתך ולדודים שלך, כך שתעוף מירושלים ויחפשו אותך בהרים כי לא יהיה לך איפה לחיות". כאמור, צבאג וקרקי נעצרו לפני שנתיים - ושוחררו למעצר בית. כתב האישום נגדם הוגש שנתיים לאחר המקרה.