מפלגת השלטון בבריטניה, המפלגה השמרנית, השעתה היום (ד') חבר פרלמנט שהפיץ מידע שקרי על החיסון לקורונה, ואף השווה אותו לשואה. אנדרו ברידג'ן הודח מהסיעה השמרנית בבית הנבחרים אחרי ששיתף בטוויטר מאמר שמזהיר מתופעות הלוואי של החיסון לקורונה - וטוען כי הוא "גורם לנזקים חמורים". ברידג'ן, שפרסם גם בעבר טענות לא מבוססות הקשורות לחיסון לנגיף, כתב בציוץ שקרדיולוג אמר לו שהחיסון "הוא הפשע הכי גדול נגד האנושות מאז השואה".
2 צפייה בגלריה
אנדרו ברידג'ן מחוקק שמרן ב בריטניה הושעה בגלל שהשווה בין חיסונים לשואה
אנדרו ברידג'ן מחוקק שמרן ב בריטניה הושעה בגלל שהשווה בין חיסונים לשואה
אנדרו ברידג'ן. כשיחזור לבית הנבחרים, יוגדר מחוקק עצמאי
(צילום: AP )
ראש הממשלה רישי סונאק אמר שדבריו של ברידג'ן "בלתי מקובלים לחלוטין" וכי הוא מגנה אותם בצורה החריפה ביותר. סונאק ציין שהוא רוצה להיאבק באנטישמיות, וש"אין לה מקום בחברה שלנו".
סיימון הארט, המצליף הראשי של המפלגה השמרנית (האיש שאחראי על המשמעת הסיעתית), אמר שברידג'ן "עבר את הגבול" וגרם נזק. "כמדינה אנחנו צריכים להיות גאים מאוד במה שהשגנו באמצעות תוכנית החיסונים. החיסון הוא ההגנה הכי טובה שיש לנו מול הקורונה. מיסאינפורמציה על החיסונים גורמת נזק ועולה בחיי אדם", אמר המצליף הראשי של השמרנים.
הארט ציין כי השעייתו של ברידג'ן מהמפלגה היא מיידית, ותימשך "עד לחקירה רשמית" בעניינו. ברידג'ן מושעה בימים אלה מהפרלמנט בעניין אחר, אחרי שהפר את תקנות השדלנות בתשלום ולא הצהיר על האינטרסים הכלכליים שלו. הוא הושעה למשך חמישה ימים, וכשיחזור לבית הנבחרים הוא יוגדר כמחוקק עצמאי ולא כמחוקק מטעם המפלגה השמרנית.
2 צפייה בגלריה
רישי סונאק
רישי סונאק
ראש הממשלה סונאק
(צילום: AFP)
ברידג'ן התנצל על הציוץ שפרסם בטוויטר, ואמר שהשוואה בין החיסונים לשואה הייתה חסרת רגישות. "אני מתנצל, מחקתי את הציוץ הפוגעני", הוא אמר - אך הדגיש כי החששות הנוגעים לחיסון הגיוניים, והוסיף: "המאמר שאני צייצתי מציג את עבודתו של חוקר יהודי-ישראלי".
המפלגה השמרנית מתייחסת למבצע החיסונים שיצא לדרך ב-2021 כאחד ההישגים הגדולים שלה בשלטון. בריטניה הייתה המדינה המערבית הראשונה בעולם שחיסנה את אזרחיה. היא התגאתה בכך שהחיסונים הצליחו את חייהם של אינספור אזרחים ואפשרו לצאת מהסגר במהירות.