אלפים הגיעו היום (שני) לחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה ללוות למנוחות עולמים את רב-סמל ראשון (במיל') איתי אזולאי (25) מאורנית, לוחם ביחידת הניוד 5515 שנפל בקרב בגבול לבנון. אזולאי השאיר אחריו הורים, אח ובת זוג.
האב אריה ספד בבכי: "תראה כמה אנשים באו, תראה כמה אהבה. אבא לא צריך לקבור את הילד שלו, אין קשה מזה. רק סיימנו לבנות לך את עליית הגג. כל כך ייחלת לזה. הכול יישאר ככה, הכול יחכה לך. אתה תבוא ותבקר ותהיה איתנו כל רגע בחיים. תהיה איתי, עם אמא, עם תומר, עם הדודים. נתנו את הטוב ביותר למדינה. תביאו את הניצחון".
הלווייתו של רס"ר (במיל') איתי אזולאי

7 צפייה בגלריה
רס"ר איתי אזולאי ז"ל
רס"ר איתי אזולאי ז"ל
"בחיים לא פחדת". רס"ר איתי אזולאי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
לפני שנה בדיוק, ב-7 באוקטובר, קפץ אזולאי דרומה ללא צו, הצטרף לצוות שלו – ומאז היה במילואים ביחידת הניוד המטכ"לית. אזולאי נטמן בקבר צמוד לקברו של רב-סמל במיל' ניר חדד (28), שנפגע קשה ב-15 ביוני משאיפת עשן בפיצוץ מטען בציר נצרים בצפון רצועת עזה, והובא אמש למנוחות.
האח תומר סיפר על לוחם מסור: "בבקשה תבוא ותגיד שזה סתם, שאתה תכף חוזר. אתה האח הבכור, אני לא רוצה להיות הבכור, אני רוצה אותך. תראה כמה באו ללוות אותך, תראה כמה אהבו אותך. אומרים שהוא לוקח את הטובים, כנראה שזה נכון כי אתה הטוב מכולם. בחיים לא פחדת. אתה המוצלח מבין שנינו. מי יכול עליך?"
הוא הוסיף: "אתה והצבא זה סיפור אהבה. לא רצית שההורים ידאגו. היית מתקשר ואומר שאתה יוצא לפעילות, אבל ביקשת שלא אספר לאמא ואבא, שלא ידאגו. מעולם לא חששת. תמיד חשבתי שנגור אחד ליד השני ונגדל את הילדים שלנו יחד. אתה לא תראה את הילדים שלי, לא תראה אותי מתחתן. איתי, אני לא יודע מה לעשות. אני מתחנן אליך, בוא אליי בחלומות. אתה לעולם תהיה איתי – אתה החצי השני שלי, האח היחיד שלי".
בת הזוג מאי אמרה: "מאמי, היית הכי חשוב לי בעולם. אני לא מאמינה שזה קורה. לפני כמה ימים טיילנו בחו"ל ותראה איפה אנחנו היום. לא האמנתי שמשהו יכול להפריד בנינו. אתה הדבר הכי טוב שהכרתי בחיים, אני בת מזל. להיות ככה מאוהב זה לא מובן מאליו. כל מי שהכיר אותך אמר לי שאתה הזכייה שלי בחיים. אני אמשיך לנשום אותך כל שנייה ביום. מה אני אעשה עכשיו? מי ייתן לי כוח? אני לא יודעת מה עושים. אולי קר לך ואולי אתה רעב. אולי אתה צריך אותי ואני לא שם. אני אוהבת אותך לנצח ואנחנו עוד ניפגש, אני יודעת".
7 צפייה בגלריה
רס"ר איתי אזולאי ז"ל
רס"ר איתי אזולאי ז"ל
רס"ר איתי אזולאי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
באירוע שבו נפל רס"ר אזולאי, נפצע באורח קשה רב-סמל בכיר במיל' אביב מגן (43) מהמושב חירות בשרון, גם הוא לוחם ביחידת הניוד הקומנדו המטכ"לית 5515. מוקדם יותר נקבע מותו של רס"ב מגן בבית החולים רמב"ם בחיפה. שני הלוחמים נפגעו מפצצת מרגמה ששיגרו מחבלי חיזבאללה.
מאז שהחלה הפעולה הקרקעית בלבנון, לפני כשבוע, נהרגו בקרבות בזירה הצפונית 11 לוחמי צה"ל. מתחילת המלחמה נהרגו 729 חיילי צה"ל.
בתמרון בדרום לבנון איתרו לוחמי צה"ל אמצעי לחימה רבים, חלקם במערכות מנהרות תת-קרקעיות שנועדו לשמש את מחבלי חיזבאללה לשהייה ויציאה להתקפה סמוך ליישובי הצפון. באחד הבתים אותר מחסן אמצעי לחימה תת-קרקעי שבו עשרות טילי נ"ט, נשקים, מחסניות, מדים של כוח רדואן, וסטים וקסדות. המחסן הושמד ואמצעי הלחימה הוחרמו.