(צילום: אורי דוידוביץ, חגי דקל)

משרד המשפטים ביקש עיכוב ביצוע, בית המשפט אישר - ולפי שעה, הילדה בת ה-3 שחזתה ברצח אמה רבאב אבו סיאם בלוד לא תועבר לחזקת החשוד בהזמנת הרצח. סבתן של הבנות ואמה של רבאב גילתה על כך מהפרסום ב-ynet ואמרה כי "אני מרגישה הקלה משמעותית מאוד, גם אם זמנית".
לדבריה, "לא ישנו כל הלילה, לא אכלנו ולא שתינו כל המשפחה. הילדות בטראומה, הן עדיין לא יודעות שהן נשארו אצלי. יש לנו עוד דרך ארוכה בדרך לקבלת הצדק". גם הבנות קיבלו את הבשורה בהתרגשות - ופרצו בבכי: "הגדולה, בת 11, הרגישה הקלה והיא יודעת שזה זמני. הקטנות התחילו להתרוצץ בכל הבית ושאלו אם הם נשארו בבית וביקשו לפרוק את המזוודה שהכינו להן". בת ה-11 אף ביקשה להתקשר לחברותיה ולמורה שלה בבית הספר. "היא אמרה להם שהיא חוזרת לבית הספר ושיחכו לה. יש לי סבתא חזקה", אמרה להן.
2 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
"הקלה, גם אם זמנית"
(צילום: יריב כץ)
מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים נמסר: "בהמשך להחלטת בית משפט השלום לנוער בנוגע לבנותיה של המנוחה רבאב אבו-סיאם, אתמול מינה בית המשפט עורכות דין מטעם מערך ייצוג קטינים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים כאפוטרופסיות לדין של שלוש הקטינות, במטרה לייצג אותן בהליכים המשפטיים ולממש את זכויותיהן מול הרשויות השונות.
האפוטרופוסיות לדין הודיעו לבית המשפט שהן מתנגדות להחלטה שהתקבלה בעניין הקטינות והגישה בקשה דחופה לעיכוב ביצוע, על מנת לאפשר להן להשמיע את טענותיהן בבית המשפט ביחס לקטינות ולטובתן. בית המשפט קיבל את הבקשה והורה על עיכוב ביצוע להחלטה שניתנה בעניין עד לקיום דיון נוסף". הדיון יתקיים ב-9 בפברואר.
ההחלטה התמוהה שהתקבלה אתמול בבית משפט השלום לנוער ברמלה, לפיה החשוד בהזמנת רצח גרושתו יקבל משמורת מלאה על בתם בת ה-3, ושתי הבנות האחרות (6 ו-11) יועברו לפנימייה, עוררה זעם גדול בקרב משפחתה של המנוחה. דודתן של הבנות ואחותה של רבאב אמרה ל-ynet: "רצחו את החיוך של הבנות המסכנות האלה, הרסו להן את החיים".
2 צפייה בגלריה
בית משפט לנוער ברמלה
בית משפט לנוער ברמלה
החשוד בבית המשפט לנוער ברמלה
(צילום: יריב כץ)
"אני מרגישה כמו בסיוט. החזירו אותנו שוב ליום שהודיעו לנו שרבאב נרצחה. הלב זועק, איך מדינה שלמה לא רואה את העוול?", אמרה אחות אחרת. לדבריה, הילדות, שמאז הרצח נמצאות בחזקת סבתן, אמה של רבאב, התחננו בפניה שלא "יתנו להם לקחת אותנו". האחות אמרה: "הילדה אמרה לי 'תחביאי אותי'. הבנות שואלות אותי 'למה אתן עוזבות אותנו?'. מה אענה להן? זה חוסר צדק. אני מתפלאת על מדינת ישראל. באיזו מדינה נותנים לחשוד ברצח חזקה על ילדה בת 3?".
לדיון אתמול בבוקר, שהתקיים בדלתיים סגורות, התייצבו גורמי הרווחה וגם אביה ואמה של רבאב, שמגדלים מאז הרצח את שלושת הילדות של בתה, לפי החלטת בית הדין השרעי. תוכן הדיון אסור לפרסום, אולם לפי גורם המעורה בפרשה, בדיון הרווחה הציגה את עמדתה, שבת ה-3 תעבור לחשוד, שכבר שלשום אסף אותה מהגן, ושתי הילדות למקום נייטרלי. לא חלפו דקות מאז ההחלטה, וגורמי הרווחה יצרו קשר עם אמה של רבאב, וביקשו שתביא את הבנות אליהן כבר מהיום בבוקר.
שלשום התקיימה ועדת "תכנון טיפול" של גורמי הרווחה בעיר לוד. לאותה הוועדה התקבל באופן מפתיע "מידע מוטעה", כפי שהגדירו אותו גורמי רווחה, לפי נסגר התיק נגד האב שחשוד ברצח אמן של הילדות. גורמי רווחה הבינו את ה"טעות האיומה", לפי גורמים, רק בסיום הוועדה. התיק נגד החשוד, נזכיר, עדיין לא נסגר. למרות שבת ה-3 הטיחה בפני אביה שהוא זה שרצח את אמה, המליצה הוועדה להעבר שתיים מהבנות למרכז חירום, ולהחזיר את בת ה-3 לחיק אביה החשוד, כפי שהוא דרש. כעת כאמור הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע של ההחלטה שהתקבלה אתמול.