שורה של עורכי דין בכירים מהמגזר הפרטי התאגדו והכריזו על "מאבק נגד ניסיונות הפוליטיקאים להרוס כל הגבלה או איזון עליהם". במסגרת "מחאת הגלימות השחורות", הם קראו למגזר העסקי להצטרף אליהם. לדבריהם, הם נאבקים נגד "ניסיונות הממשלה המסתמנת לבצע שינויים חד-צדדיים, בלתי הפיכים והרסניים בשיטת המשטר שיקנו כוח בלתי מוגבל לפוליטיקאים".
בהודעה שפרסמו עורכי הדין נכתב כי "בעקבות כוונות הממשלה המסתמנת לבצע מהלכים שישנו לחלוטין את מערכת המשפט ויובילו לחוסר איזון קיצוני, עורכי הדין מהמגזר הפרטי מפעילים מחדש את מטה 'מאבק הגלימות' שנוסד ב-2019. מטה המאבק צפוי להכריז על פעולות אופרטיביות ועל כנס חירום שבו יקראו למגזר העסקי לחבור למאבק משותף".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו. עורכי הדין: "שינויים דרמטיים לא עושים על ידי דריסת הצד השני"
(צילום: AFP)
עוד נכתב כי "מדובר בשעת חירום. ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים משקפים רצון לפרק ולקרוע לגזרים את הדמוקרטיה והחברה הישראלית. אסור לתת לכך יד ועל כולנו, מימין ומשמאל, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, נשים וגברים, לשלב ידיים ולהתגייס למאבק חסר פשרות נגד הניסיון של הפוליטיקאים לפרוק כל עול ולהעמיד את עצמם מעל לכל מנגנוני הבקרה והפיקוח. כוח בלתי מוגבל לפוליטיקאים הוא רע לישראל ויפגע בכל אחת ואחד מאיתנו, בכיסו, בזכויותיו ובחירותו הבסיסית".
לדבריהם, בקרוב יוכרז על כנס חירום "שיהווה את יריית הפתיחה של המאבק ויוצגו בו שלבי המאבק המרכזיים הבאים, השלכות השינויים המסתמנים שמעוניינת הממשלה החדשה לבצע והפתרונות המוצעים. אנחנו קוראים לכולם לשתף פעולה במאבק נגד הניסיון של הפוליטיקאים חסרי הגבולות להכניס את ישראל לחוסר איזון. שינויים דרמטיים לא עושים על ידי דריסת הצד השני, אלא בהתחשבות בדעה השנייה".
נמסר עוד כי מטה המאבק יפעל בשיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין ועם כל התארגנות שמזדהה עם ערכי המאבק. צוות המאבק מורכב משורת עורכי דין בכירים ממשרדים מובילים במשק ובהם צביקה בר נתן, יוסי בנקל, גיורא ארדינסט, נגה רובינשטיין, ברוריה לקנר, יעל אלמוג, איל רוזובסקי, רלי לשם, ברק טל, גיא גיסין, גיל אוריון, דורי קלגסבלד, אהרן מיכאלי, גיא כשר, ארז קמיניץ - שהיה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמיר שרף, אופיר נאור, רונן קנטור, ירון דוד, עירית אדרי, עמית בכר, דוני טולידאנו, רן שפרינצק, תומר ויסמן ונדב ויסמן.
בר נתן אמר כי הם חוששים שלפוליטיקאים יהיה "כוח אבסולוטי מסוכן ביותר, הם רוצים לשלוט גם על הרשות השופטת, הם רוצים לעשות סדרה של מהלכים שבמסגרתם הם ישנו את דרך בחירת השופטים, ימנו שופטים שחייבים להם את מינויים ויהיו חייבים להימנע מלבקר אותם. הם יקבעו שבמקרה שבית משפט יבטל את החלטתם או יגביל אותם - לפי החוק הם יוכלו לגבור".
לדברי בר נתן, "הרשות המבצעת עומדת להשתלט על כל הרשויות וזה סוף הדמוקרטיה. נצא לרחובות, נערוך כינוסים, השבתה של מערכת המשפט, הסברה והתנגדות. אם באיראן הצליחו ברחוב לשנות בגלל המחאות, אנחנו נצליח לשנות".
"מאבק הגלימות" היא התארגנות פרטית של עורכי דין, שהתארגנה כבר ב-2019, אז הייתה אמורה לקום ממשלה בראשות בנימין נתניהו, וגם אז הם הביעו את חששם מפגיעה אפשרית במערכת המשפט. בסופו של דבר אותה מממשלה לא קמה, ומדינת ישראל נכנסה לשורה של מערכות בחירות.