הצהרת התובע נגד ספורטה חניה
(צילום: נדב אבס, דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה על השלמת חקירת האיומים על משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שבמסגרתה נעצרה פעילת הליכוד אילנה ספורטה חניה (65) בחשד ששלחה מכתבי סחיטה עם קליע לגילת, רעייתו של בנט, ולבנו יוני. בחקירה התברר כי בעבר שלחה ספורטה חניה מכתב מאיים לאביחי מנדלבליט, שכיהן כיועץ המשפטי לממשלה והגיש נגד בנימין נתניהו כתב אישום. חוקרי המשטרה השוו את כתב היד במכתב למנדלבליט עם כתב היד על המעטפה במכתבים למשפחת בנט, ומצאו התאמה.
5 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
הארכת מעצר לאילנה ספורטה
אילנה ספורטה חניה בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
5 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
המכתב לגילת בנט
במכתב האיום לגילת בנט כתבה ספורטה חניה, בצירוף קליע (הטעויות במקור): "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".
לפי המשטרה, "מתוך חומר החקירה התברר כי החשודה במהלך אפריל השנה, בשתי הזדמנויות שונות, שלחה את המכתבים הללו בצרוף הכדורים והם מוענו לבני משפחתו של ראש הממשלה. במהלך החקירה עלה חשד כלפי תושבת אשקלון בת 65 כמי שעומדת מאחורי שליחת מכתבי הסחיטה. היא נעצרה ב-9 במאי ומעצרה הוארך מעת לעת. עם התקדמות החקירה התחזקו החשדות לביצוע עבירות הסחיטה, כאמור, והחזקה ונשיאה של אמל"ח.
החקירה נוהל ביאחב"ל בלהב 433, בשיתוף שב"כ ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי). היום, עם השלמתה, הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט בדבר הכוונה להגיש נגד ספורטה חניה כתב אישום. החשוד הנוסף שנחקר בתיק, תושב אלעד, שוחרר.
5 צפייה בגלריה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
מתוך עמוד הפייסבוק של ספורטה חניה
5 צפייה בגלריה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסט של ספורטה חניה נגד בנט
סנגורה חניה ספורטה אמר בתום הדיון הקודם בעניינה: "בית המשפט קבע שאין עילת שיבוש ואין צורך להחזיק אותה במעצר. המשטרה טיפסה על עץ גבוה מדי ומייחסת לפרשה דברים. התנהלות המשטרה עצמה שביקשה פעם אחר פעם הארכת מעצר על שיבוש אך מתדרכת בעצמה את התקשורת. ההחלטה שקולה ומאוזנת והלקוחה שלי תשוחרר לביתה".
ספורטה חניה ידועה כפעילת ליכוד ותומכת נתניהו, שבין היתר - באחת ההפגנות שהשתתפה בהן - קראה לח"כ בני בגין מחוץ לאירוע של תקווה חדשה "תיכנס לים תמצא את מותך, נוכל". בפוסטים שפרסמה בפייסבוק כתבה, בין היתר, "רוצח לדין" - על גבי תמונתו של בנט - וגם "ההיסטוריה מלמדת שנפוליאון, מוסוליני והיטלר היו מגלומנים ופסיכוטיים ופגעו בבני עמם, האם אנו חווים אותו דבר עם בנט?".
5 צפייה בגלריה
הסטורי של יוני בנט
הסטורי של יוני בנט
הסטורי של יוני בנט
(מתוך אינסטגרם)
אחרי פרסום האיומים, יוני בנט התייחס אליהם בסטורי באינסטגרם וכתב: "זה כל כך עצוב שדברים כאלה קורים בגלל הסתה והמוח של אנשים מתבשל מאנשים (אני לא רוצה לקרוא להם אנשים) שיש להם במה והם משפיעים ומגיע להם לשבת בכלא מכל שטיפת המוח שהם גורמים לאנשים".
בנו הבכור של ראש הממשלה, שמוכר ככוכב ברשתות החברתיות, כתב עוד: "הלוואי והיינו 50 שנה אחורה, לתקופה שבה אנשים כיבדו אחד את השני, לא הסכימו אבל לא פאקינג הסיתו לרצח. אני יודע שבתגובות בפוסטים זה אשכרה לא שווה כלום. פשוט עצוב לראות שאנשים אמיתיים כותבים דברים כל כך נוראיים. לחשוב שהוא חי ונושם כמוני אבל יש לו מוח שברא השטן זה הזוי".