מתחילת המלחמה מנסים בחמאס לקדם קמפיין שקרי ולפיו בעזה מתים מרעב, מכיוון שלא נכנס סיוע הומניטרי שמספיק לכולם - אך כעת התמונה ברצועה נראית שונה מאוד ממה שהיו רוצים לשווק בארגון הטרור. בלוגרים עזתים שמשתפים תוכן על החיים בצל המלחמה מראים שבימים האחרונים דווקא נכנסו כמויות גדולות של אוכל - מבשר ועד ביצים - דבר שלא קרה בעבר.
בשר נכנס לרצועת עזה

מאהר חבוש, בלוגר ומאמן כושר מצפון העיר עזה, צילם אתמול (שבת) סרטון שבו החזיק שקית של בשר והסתובב איתה ברחובות העיר, כשהוא קורא באושר: "אחרי יותר מ-10 חודשים קיבלתי בשר". בסרטון אחר שצולם בצפון הרצועה נראו כמויות גדולות של שיפודי בשר במסעדה. "פעם ראשונה אחרי שנה שאנחנו רואים קבב", אמרו האנשים שם.
חסן רסלאן, תושב עזה, הסביר בפוסט: "סוכנויות אונר"א החלו לחלק את החבילות הגדולות הללו של בשר, עוף, ביצים וירקות לפני זמן מה, והקריטריון היה לפי מספר בני המשפחה. החלוקה הופסקה לתקופה, וכשהגיעה סחורה חדשה חודשה החלוקה. קיבלתי הודעה שאקבל עוף גדול לפני שבועיים לאחר שהעוף אזל. מסרו לי ביצים, ופתאום הגיעה אתמול כמות גדולה של בשר טלה, והחלוקה הייתה עבור משפחות שיש להן יותר משלוש נפשות. החלוקה של אחד מארבעת הפריטים הללו, שנחשבים היום יקרי ערך ונדירים, היא לפי מלאי וביקוש".
3 צפייה בגלריה
נחשף הקמפיין השקרי של העזתים - אוכלים שפע של בשר
נחשף הקמפיין השקרי של העזתים - אוכלים שפע של בשר
"בשר אחרי 10 חודשים"
כמו כן, לאחר שבחודש שעבר תינוק ברצועה אובחן עם פוליו, ולצד נזקי סביבה בתוך מחנות העקורים העזתים שהתלוננו כי יש מחסור חמור במוצרי היגיינה למניעת מחלות עור, משבוע שעבר נכנסה סחורה להיגיינה אישית והמחירים ירדו באופן ניכר מאחר שהשוק התמלא בסחורות.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם בתחילת השבוע כי הוכנסו "יותר מ-50,000 משאיות סיוע וקרוב למיליון טונות של סיוע לעזה מתחילת המלחמה", ושמדיניות הכנסת הסחורות והסיוע לא השתנתה - אך יש תכולה שלא נאספת זמן רב על-ידי סוכנויות הסיוע של האו"ם שפועלות ברצועה לחלוקת הסיוע.
בתוך כך, איחוד האמירויות מפעילה את אחד מהמבצעים הגדולים של הכנסת הסיוע לרצועת עזה, שמנוהל על-ידי אנשיו של המנהיג הפלסטיני מוחמד דחלאן, אך תושבי עזה טוענים שהוא לא מחולק בצורה שוויונית. "רוב הסיוע נמכר בשווקים ולא מחולק כמו שצריך", אמר אחד העקורים ל-ynet. "אין דין ואין דיין. אנשי חמאס ודחלאן נהנים מכל הסיוע שנכנס, במיוחד באל-מוואסי, ואנחנו העקורים הרגילים שלא משויכים לאף אחד מקבלים רק את השאריות, אם בכלל".
3 צפייה בגלריה
סיוע הומניטארי מגיע מאיחוד האמירויות לרצועת עזה בעקבות קמפיין שקרי
סיוע הומניטארי מגיע מאיחוד האמירויות לרצועת עזה בעקבות קמפיין שקרי
מבצע חלוקת הסיוע של איחוד האמירויות. "לא מחולק בצורה שוויונית"
אתמול פורסם בעמוד הרשמי של "מבצע האמירויות" כי "אנחנו מתנגדים למה שעושים חלק מהעקורים, שמוכרים אוהלים וסיוע שאנחנו חילקנו להם" - כדי להסיר מהם את ההאשמה כי אנשיהם מוכרים את חבילות הסיוע.
אנשיו של דחלאן, יש לציין, החלו לשווק את מנהיגם כיורש היחיד שיכול להציל ולנהל את עזה ביום שאחרי המלחמה - על רקע העלייה בפופולריות של אבו מאזן ברצועה לאחר נאומו בטורקיה שבו הכריז כי הוא והנהגת פתח יבקרו בעזה. בסקר טלפוני שנערך במכון למחקר פלסטיני "אווראד" ברמאללה, 538 נשאלים אמרו כי ישנה עלייה בתמיכה בשלטון הרשות הפלסטינית בעזה, מ-17% ל-46%.