(צילום: אבי חי)

בשבוע שעבר הוא אמנם הציב אולטימטום לקואליציה ואמר כי ההצבעה על תקנות יהודה ושומרון תהיה מבחן "אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא" - אבל אחרי המפלה אמש, גדעון סער כבר נשמע מעט אחרת.
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער. "יהיו מחירים. רע"מ לא התנהלה כמפלגה בקואליציה"
(צילום: יואב דודקביץ')
שר המשפטים סער יביא ביום ראשון לאישור הממשלה את אישור תקנות יו"ש, אבל עדיין לא בטוח שינסה להעלות זאת לאישור בכנסת השבוע - לאחר המפלה שנחלה הקואליציה אמש. סער החליט כי יביא זאת לאישור רק אם יהיה לכך רוב, ואם אכן יצליחו לשנות את דעתם של ג'ידא רינאווי זועבי ושל מאזן גנאים - או לגרום להם להתפטר.
בריאיונות הערב אמר סער כי אינו חוזר בו מהאמירה על היעדר זכות קיום לקואליציה. "אם דברים לא ישתנו אז לא ישתנו, אבל אני מצפה לצעדים מהמפלגות השונות. אני לא עיוור לאפשרות שהשותפות עם רע"מ מיצתה את עצמה", אמר - אך הוסיף כי "אינו רואה סיבה לתת פרס לאופוזיציה על פעולתה אתמול. מה שהיא עשתה זה על גבול הטירוף".
"יש צורך לאכוף ללא פשרה ובאופן מיידי משמעת קואליציונית. מבחינתי כרגע רע"מ לא התנהלה כמפלגה בקואליציה, והיא תשלם על זה מחירים", הוסיף סער. "הדבר הזה לא מקובל. מרצ לא אכפה משמעת קואליציונית ולא בפעם הראשונה ורע"מ בכלל השתוללה. הם חד משמעית ישלמו מחירים. אחרת הם מנסרים את הענף של קיום הממשלה".
נתניהו: "פורשים? סוף האמת לנצח"
(צילום: ערוץ כנסת)

לפני כן התייחס במרומז יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לתוצאות ההצבעה בכנסת באירוע מיוחד לציון 90 שנה להקמת האצ"ל. "מי שכינה אותם בבוז פורשים נאלץ לראות את ממשיכי דרכם תופסים עמדות הנהגה בכירות. אני כבר הערתי על התיוג הזה פורשים, שמופנה גם כלפיי נציגי ציבור בהווה שמסרבים לעשות שקר בנפשם. סוף האמת לנצח, סוף הפורש להפוך פרש", אמר כשהוא רומז לח"כ עידית סילמן, שנעדרה מההצבעה על תקנות יו"ש ואחר כך התנגדה בהצבעה על מינוי מתן כהנא לשר הדתות.
באשר לסילמן עצמה, בקואליציה שוקלים כעת לקחת מידיה את ראשות ועדת הבריאות. במקביל, צפוי קמפיין ציבורי גדול בדרישה מחברי הכנסת מאזן גנאים מרע"מ וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי להתפטר מהכנסת.
2 צפייה בגלריה
שני המצביעים נגד - רינאוי-זועבי וגנאים. בקרוב: קמפיין בקריאה להתפטרותם
שני המצביעים נגד - רינאוי-זועבי וגנאים. בקרוב: קמפיין בקריאה להתפטרותם
שני המצביעים נגד - רינאוי-זועבי וגנאים. בקרוב: קמפיין בקריאה להתפטרותם
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ')
בנט: הממשלה בסוף דרכה? "ממש לא"

הבוקר השיב ראש הממשלה נפתלי בנט לשאלת ynet האם הממשלה בסוף דרכה: "ממש לא". דבריו הגיעו אחרי ששר החוץ יאיר לפיד קרא לחברי הכנסת ה"סוררים" - זועבי וגנאים - "להחזיר את המנדט". לפיד שידר אופטימיות למרות הלילה ה"קשוח", כלשונו ואמר: "זה קשה להחזיק ממשלה כזו, לעשות שינוי אמור להיות קשה. נעשה מה שצריך כדי שהיא תחזיק מעמד".
המפלה שנחלה אמש הקואליציה, נזכיר, היא הכישלון בהארכת התקנות ביהודה ושומרון. בין המתנגדים להארכת התקנות היו גם שני חברי הקואליציה ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) ומאזן גנאים (רע"מ), שכאמור, צפויים לקריאות להתפטר מהכנסת. מההצבעה נעדרו גם כמה חברי קואליציה אחרים. לאחר הצבעתו של גנאים התנפלו עליו חברים בקואליציה, וח"כ ניר אורבך מימינה הצהיר כי "הניסוי איתכם (עם רע"מ - מ"א) נכשל".
בהמשך הלילה במליאת הכנסת עלה להצבעה מינויו מחדש של מתן כהנא לשר הדתות. בהצבעה התנגדה ח"כ עידית סילמן מימינה, לראשונה באופן אקטיבי נגד עמדת הקואליציה. סגן השר כהנא אמר היום כי סילמן "הוכיחה אתמול במעשיה באופן סופי ומוחלט שהיא לא רואה את עצמה חלק מימינה". לדבריו, "אני מאמין שיהיו לזה השלכות. נכון לא לפעול מהבטן אלא מהראש ולא תחושת נקם. בסוף היא תלתה את פרישתה מהקואליציה בענייני דת ומדינה, אך בנושאים האלה קידמנו דברים יותר שמרניים מההסכמים הקואליציוניים".