חמאס הודיע הבוקר (שני) כי מנהיג התנועה בלבנון, פתח שריף אבו אל-אמין, נהרג בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים אל-בס באזור צור. אבו אל-אמין, שמוכר גם בשם פתחי אל-שריף, שימש גם כיו"ר ארגון המורים של אונר"א בלבנון. הוא הוגדר על-ידי חמאס כמנהיג התנועה בלבנון, וכחבר ההנהגה בחו"ל.
גם צה"ל אישר את חיסולו, והודיע כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה בהכוונת שב"כ, אמ"ן ופיקוד הצפון. בהודעת חמאס הבוקר נאמר כי אל-אמין חוסל יחד עם כמה מבני משפחתו. על-פי סוכנות הידיעות הלאומית בלבנון זו הפעם הראשונה שמחנה הפליטים הותקף.
באונר"א, יצוין, הודיעו על השעייתו של אל-אמין מתפקידו כמורה מטעם הסוכנות במרץ האחרון - לתקופה של שלושה חודשים - בעקבות מה שתואר אז כהפרת הנהלים שלה. ב-7 באוקטובר, כך לדוגמה, מיהר להלל את הטבח שביצע חמאס כשכתב: "אללה אכבר". בכרזה שפרסם חמאס הוא הוגדר "השהיד והמחנך".
אחרי שהושעה דווח אז על הפגנה של עשרות פעילים נגד ההחלטה, מול משרדי אונר"א בביירות. בהפגנה הוא אף נשא דברים, ואמר: "העבודה מעולם לא תשפיל אותנו. העבודה מעולם תוביל אותנו לוותר כל זכויותינו ועל הכבוד שלנו. אני אמרתי, ואומר, ואמשיך לומר, השייכות לפלסטין ולעם שלנו ולגדה ולעזה ולכל פלסטין היא שייכות דוקטרינה. שייכות שלא מוותרים עליה. שהעבודה תלך לגיהינום. קיבלתי החלטה, לא אתפטר מהמוסד הזה. המוסד הזה שייך לנו. מקומי כאן בין התלמידים שלי".
מערב דרום-לבנון הוא אזור פעילות עיקרי של שלוחת חמאס בדרום לבנון, ופעיליה אחראים משם למרבית הירי לנהריה והקריות.
בתוך כך, צה"ל תקף הלילה דירה בבניין מגורים בדרום-מערב ביירות - כשלראשונה במלחמה מדובר בתקיפה המתבצעת מחוץ לרובע הדאחייה בבירה הלבנונית. בלבנון דווח על לפחות ארבעה הרוגים, ובמקביל, "החזית העממית לשחרור פלסטין" הודיעה על מותם של שלושה ממנהיגיה: מוחמד עבד אל-עאל; עימאד עודה; ועבד אל-רחמן עבד אל-עאל.
זירת התקיפה בביירות, הלילה

תיעוד: חיסול סאלח אל-עארורי בביירות

2 צפייה בגלריה
סלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי
אל-עארורי
בחודש ינואר האחרון חוסל בלבנון גם סאלח אל-עארורי, שהיה אז סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. הזרוע הצבאית של חמאס כינתה אותו "אדריכל" הטבח ב-7 באוקטובר, ובישראל העריכו כי חיסולו יקדם עסקת חטופים נוספים. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמקורבת לחיזבאללה, הוסיפה כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים, וכלי תקשורת נוספים בלבנון דיווחו על 11 פצועים ושישה הרוגים נוספים, בהם בכירים נוספים בחמאס בלבנון.
אל-עארורי נחשב למושך בחוטים בכל הנוגע לפעילות חמאס בגדה המערבית. הוא ידע והיה חלק מתכנון הטבח ב-7 באוקטובר, ולקח חלק מרכזי בהפעלת ומימון חוליות חמאס בגדה בשנים האחרונות. בנוסף, הוא נחשב לגורם המקשר עם איראן, ודרכו טהרן מימנה את צבא הטרור בכ-50 מיליון דולר בשנה.
בעבר הוא אף איים בתגובה חריפה אם ישראל תנסה להתנקש בבכירי ארגוני הטרור, ואמר כי "יש בישראל מי שרוצה מלחמה אזורית, ויש מי שחושב על צעדים שיובילו אליה. מי שחושב על התנקשויות יודע שזה עלול להוביל למלחמה אזורית".