שרה נתניהו יוצאת מהמספרה בת"א בחסות האבטחה

ועדת השרים לענייני שב"כ תדון מחר (יום א') בסוגיית אבטחת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו וילדי ראש הממשלה יאיר ואבנר נתניהו. ראש הממשלה עצמו הוא יו"ר הוועדה, אבל מכיוון שהדיון יעסוק במשפחתו הוא מנוע מלהשתתף בו. הדיון ינוהל לפיכך על ידי ממלא מקומו, יו"ר הועדה שר המשפטים יריב לוין.
בדיון ידונו בבקשת בני משפחת ראש הממשלה להעביר את האחריות לאבטחתם מיחידת מגן במשרד ראש הממשלה ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ, יחידה 730. השב"כ התבקש להעביר את חוות דעתו על הנושא לוועדה, ובמקביל תועבר המלצה גם מהוועדה הציבורית לעניין אבטחת אישים שבראשות יוסף צ'חנובר.
1 צפייה בגלריה
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ למספרה בה נמצאת שרה נתניהו
שרה נתניהו והכוחות שמחוץ למספרה, ביום רביעי
(צילום: דנה קופל , מוטי מילרוד)
לפי ההערכות, בעקבות "תקרית המספרה" בכיכר המדינה בתל אביב ביום רביעי השבוע, נראה שהאבטחה תועבר לאחריות השב"כ. אם זו תהיה ההחלטה, המשמעות היא ששרה, יאיר ואבנר נתניהו יוסעו ברכבים של שב"כ, על ידי נהגים של שב"כ - וזו תהיה למעשה חבילת אבטחה משודרגת.
ביום רביעי, "יום השיבוש הלאומי" שבו נרשמו פעילויות מחאה רבות נגד המהפכה המשפטית, הפגינו מאות בני אדם סמוך למספרה בכיכר בלב תל אביב, אחרי שנודע שרעיית ראש הממשלה נמצאת במקום. כוח משטרה גדול הוזעק, ראש הממשלה ביקש משב"כ להתערב, ורק אחרי שהאזור פונה, שרה נתניהו יצאה.
אתמול כינה יאיר נתניהו את המפגינים נגד המהפכה המשפטית "טרוריסטים". בציוץ שכתב בטוויטר כתב: "הם לא מפגינים, הם גם לא אנרכיסטים, הם טרוריסטים! גם אם זה ייקח זמן, בסוף הם יועמדו לדין על כל הפשעים שלהם בשנים 2016-2023". בעקבות הציוץ הגישה המפגינה ענבל אורפז תלונה נגדו, שבה כתבה: "לא אתן שיתירו את דמי, את דמם של מפגינים שכוללים את ההורים האהובים שלי, ועוד מאות אלפי אנשים שהם אזרחים דואגים".