בר-לב מתבלבל בהלווייתה של יחבס
(צילום: אריק מרמור)

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ששלשום (יום רביעי) עורר מבוכה רבה כשהבטיח שהמחבל שחוסל בבאר שבע "יגיע לכלא", צייץ אתמול בערב בטוויטר על סיכול הברחת הנשק הגדולה מלבנון וכתב: "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין". למשפט, שדומה לזה שאמר בהלווייתה של דוריס יחבס ועורר זעם רעב, הוסיף בר-לב סמיילי קורץ. אחרי יותר משעתיים הוא מחק את הציוץ והעלה אחד אחר, ללא ההערה.
נאומו של בר-לב לווה שלשום לווה בקריאות מצד משתתפי ההלוויה שהתקיימה במושב גילת שליד אופקים. השר אמר כי "אנחנו ברגע קשה למשפחה ולכל אזרחי מדינת ישראל, אחרי אירוע טרור רצחני של רוצח שפל. רק בגלל השנאה שבערה בו, רק בגלל זה עשה את הפשע הנתעב. אנחנו לא נשקוט עד שהפושע הטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין. זו הדרך היחידה שבה אפשר וצריך להילחם בטרור רצחני ונפשע. נתמודד איתו ונמגר את הטרוריסטים. נגיע לבתים שלהם ולמשפחות שלהם ונמצה את הדין עם כל מי שירים יד או סכין על אזרחים במדינת ישראל". נזכיר כי המחבל, מוחמד אבו-אלקיעאן, חוסל במקום על-ידי אזרחים אחרי מסע הרג שבו רצח ארבעה בני אדם.
בהמשך האשימו משתתפי ההלוויה את בר-לב בכך שלא הזכיר את הירצחה של יחבס בגלל היותה יהודייה. "כבוד השר, תגיד את זה. צריך להדגיש את זה", אמר לו גיסה של הנרצחת, אלי פרז. בר-לב השיב לו: "אתה צודק".
גורמים בסביבתו של השר בר-לב אמרו אתמול בשיחה עם ynet אחרי המבוכה בהלוויה כי "הוא התבקש לשאת נאום בהלוויה ברגע האחרון והתבלבל. ביממה האחרונה השר קיים שעות רבות של דיונים ביטחוניים, שבהם התייחס למותו של המחבל ואף עסק בהשבת הנשק לאזרח שחיסל אותו".
מלשכתו של בר-לב לא נמסרה תגובה לציוץ שנכתב הערב ולמחיקתו.
פורסם לראשונה: 21:40, 24.03.22